Espen C Startet 17.September.2006 Link til dette innlegget Startet 17.September.2006 Hei vi skal se på en Comet 29 fra 1980 Volvo Penta MD21 om noen dager og lurte på om det er noen som har greie på eventuelle svakheter på denne typen båt, Kom gjerne med + og - Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Hei, en Comet 29 har jeg alltid sett på som en bra romslig båt, men ville vært litt nyskjerrig på en Volvo MD21 fra 1980. Dette er en motor som er firesylindret, yter 61 hk, og (viktigst) har aluminiumstopp. Disse er vel kjent for å være "problematiske" ang. toppen hvis de ikke blir kjørt riktig. (dvs. god tid til å komme opp i driftstemp. og kjøres ned igjen før stopp) Toppen bør ha vært ettertrekt en gang i året også. Kjølesystemet på denne motoren bør sjekkes nøye(pga alder) og jeg ville også ha sjekket dele tilgang fra volvo. Mvh, Carmencita. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Hvis du ikke allerede har oppdaget det så ligger brosjyren i Dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Mener å ha leste et sted om en slik båt med 128 Hk motor. Den kom visst opp i over 15 knop... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Ingar Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Da har det nok vært montert ett stoort trimplan. Denne båten har anbefalt max 80hk/10kn. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Tar opp denne tråden igjen. Hva fart vil en kunne få med en 150hk motor i denne? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Dilemma Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 Litt info. Vi hadde en slik med 113 hk bmc motor om jeg husker rett. Den fikk vi i 14-15 knop nysmurt og med tomme tanker. (Ikke gps målt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.