pensol Startet 18.September.2006 Link til dette innlegget Startet 18.September.2006 Jeg er iferd med å bytte motor, og har fått et tilbud på en Solé-diesel(32hk). Er det noen som har erfaring med Solé-diesel? Hvordan støy, vibrering, forbruk mm er? Jeg bytter fra en Bmc 36hk. Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Hei pensol:Jeg har ikke hørt noe negativt om Sole`motorene de er helt sikkert like bra som de andre diesel motorene som er på markedet i dag. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Har bare hørt godord, og importøren Bolga Maritme har en overtruffen service. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 I 1985 kjøpte jeg en ny Sole 4 sylindret diesel basert på Mitsubishi blokk. ca 30 HK. Dette var til en 22 Myra sjark.Jeg hadde en kjenning som hadde samme båten med 22 HK Sabb. Vi var på en lengre tur sammen og det viste seg at Sole'en var adskillig rimeligere i drift, samt at båten min gikk bedre. Motoren var dessuten veldig vibrasjonssvak og lettstartet. Jeg var litt plaget med at temp.alarmen kunne kvitre fra tid til annen, men dette endret seg da jeg skiftet termostaten. Motoren går og er vistnok i bruk fremdeles. Kan godt anbefale både motor og leverandør (Bolga Maritime)! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Har hatt en SabbM basert på en 4 sylindret Mitsubishi. Marinisert av Sabb i Bergen. Nydelig solid motor. Vetus mariniserte også disse motorene. Har bare godt å si om Mitsubishi. Kanskje litt hard i gangen, ellers helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
pensol Svart 18.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Stemmer det at Solé-diesel egentlig er en Mitsubishi? Jeg trodde den var italiensk. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Ikke italiensk, men fra Barcelona Spania. For øyeblikket mariniserer de Mitsubishi, Nissan, New Holland og VM Motori (Italiensk, samme som MerC) Sjekk HER. Sitér dette innlegget Link to post
pensol Svart 18.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Jeg hadde frem til i år en 1984 sole mini 34, 31 hk, med mitsubishi blokk og har bare godord å si om den motoren. Den var 4 sylindret, dvs svært stillegående, og den var meget drivstoffgjerrig. Det var en meget pålitelig og driftsikker motor, som jeg trygt kan anbefale. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.