Sjøkart Startet 18.September.2006 Link til dette innlegget Startet 18.September.2006 Båten min skal ligge ute i sjøen i vinteropplag i år, men jeg er usikker på hvor mye det er igjen av sink-anodene under båten. (Vet at akselsinken er vekktært). Jeg har derfor tenkt og feste en sink-anode til en ledning som blir jordet til motor/aksling for så og henge den over rekka og ned i sjøen. Er dette en god idè eller har det lite for seg ? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Jeg synes det høres ut som en god ide (så lenge båten ligger i havn). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Hvis det ikke er mulig å ta opp båten for skifte før vinteren er jo dette et alternativ. Men hvis det er så at alle anoder er rimelig tært ville jeg heller ha spandert på den en dag eller to på land før vinteren. Da får du spylt den ren for groe samtidig, og om vinteren gror det lite eller ingenting. Så da slipper du å ta den opp igjen til våren. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 18.September.2006 Link til dette innlegget Svart 18.September.2006 Det du beskriver fungerer. Du må ha god elektrisk forbindelse til akslingen og bra kvadrat på ledningen. Med bra kvadrat mener jeg et eller annet mellom seks og 10 kvadrat. Det er en nokså lav spenning det er snakk om, og vitsen er å ikke redusere spenningen mer enn høyst nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.