ovelaur Startet 19.September.2006 Link til dette innlegget Startet 19.September.2006 Hei Kan se ut som at propellanoden må skiftes i vinter på Volvo DP-E drev. Lar dette seg gjøre med drev tiltet opp i øvre stilling med båt i sjøen? Da får jeg nemlig propellmutter opp i vannflaten. Sitér dette innlegget Link to post
Florø Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Det går i hvertfall helt fint på de eldre vpdrevene Sitér dette innlegget Utnytt hele skjermbredden ved å sette alt på en linje? Link to post
båtmekanikeren Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Det går helt fint å skifte sink når båten ligger på sjøen .Men ikke mist propellene og skruene til sinken.For å skifte sinken må du ha et stort stjerneskru jern. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 zinken bak propellen er vel grei men sitter det ikke en stor zinkstav under bakplata hvor drevet er festet også??? gjør det på 280 drevet mitt vertfall! Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
båtmekanikeren Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Det stemmer at det er en zink klosse der.men han spurte etter propellanoden. Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 20.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Zinken på hekkplaten holder til vårpussen og slipping av båten. Jeg kommer nok til å legge et garn under for å fange opp det jeg mister. Som det heter på fagspråket: "Ta-To", tenk gjennom alt som gå galt på forhånd. Det jeg var mest redd for er hvordan momentet blir tatt opp av hekkagregatet når jeg skal løsne og teite propellmuttrene når drevet er tiltet opp (får da en annen visning). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.