PIPaulsen Startet 19.September.2006 Link til dette innlegget Startet 19.September.2006 Da var ny båt anskaffet og jeg fant veien inn hit. Har ikke hentet "skuta" ennå, og gleder meg halvt ihjel til slutten av uka da alt er klart til henting. Det som er litt moro med båten er at den er bygget på båtbyggeri her i byen (Kopervik - Karmøy) så det er jo litt gøy at den kommer tilbake til opprinnelsen :) Håper det finnes mye nyttig informasjon som kan bli nyttig i båtpussen fremover :) Selv om skuta er i god stand er det alltids noe en vil gjøre ... Ellers vil jeg bare si god kveld :) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
baatsman Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Vil gratulere med en staselig skute. Gratulerer og velkommen til forumet. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
At-le Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Hei. Gratulerer ny båten. Lurer om er det colin archer skrog At-le Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Du har sullet deg inn på sannsynligvis norges beste båtforum Velkommen ombord. Det var en fin Colin Archer. Du kommer vel ikke unna å fortelle om historie, motorisering etc... Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 19.September.2006 Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Velkommen til Baatplassen, og gratulerer med en nydelig skute! Enig med Brutus - her har du forhåpentligvis mye historikk å komme med. Hadde vært moro med flere bilder også. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
PIPaulsen Svart 19.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Skroget er bygget i 1969 av båtbygger i Kopervik. Har ikke fått alle papirene og historikk på båten enda, men vet at tidligere eier har målebrev på båten og der står det at skroget er bygget på originale Colin Archer tegninger. Har hørt at denne båtbyggeren bygget en hel seie med Colin Archer skøyter. Båtbyggeren er forøvrig i live idag og driver fremdeles som båtbygger i Kopervik. Litt historikk om båten kommer senere når jeg har fått gått igjennom alle parpirer osv :) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
PIPaulsen Svart 19.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2006 Skøyta ble forøvrig bygget som seilskøyte. Overbygg og ruff i aluminium er satt på i ettertid. Nå er jo båten ikke så gammel at det finnes et hav av historie akkurat ...men jeg kjenner allerede til litt av historien ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
CB. Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Velkommen hit til oss, det er en nydelig båt du har fått tak i. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
pete Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Gratulerer med flott båt. Det ville vært moro å vite hvilken av Colin Archers tegninger båten bygger på. At overbygg og ruff er i aluminium senker vel ikke bruksverdien av skøyta akkurat. Colin Archer var jo en grensesprengende båtkonstuktør, og benyttet seg av de mest moderne materialer for sin tid. Hadde han levd i dag ville han nok kost seg med carbon, kevlar ol. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Så flott at du sullet deg inn her. Velkommen ombord Flott båt du får deg - skjønner godt at du gleder deg halvt i hjel Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Velkommen og grattis med vanvittig flott skute Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Velkommen Her på BP er du i alle fall ikke alene om å sulle Flott skute forresten! Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Du har sullet deg inn på sannsynligvis norges beste båtforum Slål for den Og velkommen til vårt nye medlem Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Tine IV Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Har ikke hentet "skuta" ennå, og gleder meg halvt ihjel til slutten av uka da alt er klart til henting. Gratulerer med ny skute , skjønner hvordan du har det . Skal etter alle solmerker hente ny båt til helgen jeg også . Men har ikke skrevet under enda så , har ikke ny før det er gjort . Men gleder meg som en unge , og det skal man jo gjøre vel? Velommen til Baatplassen Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Baracuda Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Gratulerer med ny båt og jeg skal se etter når jeg er i Koppervik og bunkrer om den ligger der til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 20.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Da var balja kommet til rett havn, det var litt vemmelig vær på sletta utenfor Haugesund da jeg henta den, men det varte heldigvis bare en 30 minutters tid :) Så nå ligger skjønnheten midt i Kopervik havn :) Steike hvor moro dette skal bli ....ideene kommer flommende om hva jeg skal gjøre, oppgradere osv. Trenger vel å merke litt trening med autopiloten, som er av type "Robertsen" der man snurrer på kompassnåla for å styre...håper ingen så meg da jeg testa ...så sikkert ut som ei alke sjenka på rødsprit ...vingla så utrolig ...lite som skal til før skuta svinger ja Eneste som ødelegger gleden litt er alt arbeidet med papirer, forsikring, egenærklærling til forsikring, registrering i småbåtregister, registrering i kystpartuljen osv.... Menmen...greit å få det unnagjort og overstått. Kommer nok til å få sove godt ikveld ...hihi Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Pjolter Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Gratulerer så mye med flott skute og velkommen inn til alle oss som har "sullet" oss inn her Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Bitteliten Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Det begynner å nærme seg 10.000 sullinger totalt. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Skroget er bygget i 1969 av båtbygger i Kopervik. Har hørt at denne båtbyggeren bygget en hel seie med Colin Archer skøyter. Båtbyggeren er forøvrig i live idag og driver fremdeles som båtbygger i Kopervik. Velkommen til et helt suverent båtforum og gratulerer med flott fartøy! Selv om jeg var flyttet hjemmefra den gangen, så fulgte jeg fortsatt med i det meste på fartøyfronten og jeg regner med at det er båtbyggeren Lauritz Brekke du sikter til? Han bygget jo en rekke nydelige fartøyer, både noen trålere og disse CA'ene som var så populære en stund. Lykke til med både vinter- og vårpuss Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Marø Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Hei. Du har sullet riktig. Her kan du stille alle slags spørsmål som kan dukke opp. Med snart 10.000 medlemmer er det alltid noen som har god greie på det du spør om. Gratulerer med flott båt. Kjenner igjen følelsen med "ny" båt. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Slutter meg til strømmen av velkomster! Nydelig skute du har der Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Troll 20 Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Gratulerer med flott skute Sikler litt etter noe liknende eg òg, men får vel holde ut med Kommedalen min eit par år til... Og velkommen inn hit, her kommer du til å trives Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
PIPaulsen Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Velkommen til et helt suverent båtforum og gratulerer med flott fartøy! Selv om jeg var flyttet hjemmefra den gangen, så fulgte jeg fortsatt med i det meste på fartøyfronten og jeg regner med at det er båtbyggeren Lauritz Brekke du sikter til? Han bygget jo en rekke nydelige fartøyer, både noen trålere og disse CA'ene som var så populære en stund. Lykke til med både vinter- og vårpuss Nå er det Båtbygger Hans Henry Jansen som har bygget den, men jeg lurer vel på om det er samme båtbyggeri ? Men har hørt at arbeidet som er utført her er utsøkt og aav god kvalitet. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
pete Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Hans Henry Jansen- er det han som holdt på ute på Hvasser? Om båten kommer derfra er det solid håndverk. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Jansen holdt jo fremdeles på til i hvert fall midt på 70-tallet på Hvasser, så hvis båten er bygget på Vestlandet i 1969, så kan det vel ikke være samme karen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.