Jump to content

Nytt medlem som sullet seg inn her :)

PIPaulsen

Recommended Posts

Da var ny båt anskaffet og jeg fant veien inn hit.

Har ikke hentet "skuta" ennå, og gleder meg halvt ihjel til slutten av uka da alt er klart til henting.

Det som er litt moro med båten er at den er bygget på båtbyggeri her i byen (Kopervik - Karmøy) så det er jo litt gøy at den kommer tilbake til opprinnelsen :)

Image2.jpg

Håper det finnes mye nyttig informasjon som kan bli nyttig i båtpussen fremover :)

Selv om skuta er i god stand er det alltids noe en vil gjøre ...

Ellers vil jeg bare si god kveld :)

Med vennlig hilsen

PIP

Skroget er bygget i 1969 av båtbygger i Kopervik.

Har ikke fått alle papirene og historikk på båten enda, men vet at tidligere eier har målebrev på båten og der står det at skroget er bygget på originale Colin Archer tegninger.

Har hørt at denne båtbyggeren bygget en hel seie med Colin Archer skøyter.

Båtbyggeren er forøvrig i live idag og driver fremdeles som båtbygger i Kopervik.

Litt historikk om båten kommer senere når jeg har fått gått igjennom alle parpirer osv :)

Med vennlig hilsen

PIP

Gratulerer med flott båt. Det ville vært moro å vite hvilken av Colin Archers tegninger båten bygger på.

At overbygg og ruff er i aluminium senker vel ikke bruksverdien av skøyta akkurat.

Colin Archer var jo en grensesprengende båtkonstuktør, og benyttet seg av de mest moderne materialer for sin tid. Hadde han levd i dag ville han nok kost seg med carbon, kevlar ol.

Har ikke hentet "skuta" ennå, og gleder meg halvt ihjel til slutten av uka da alt er klart til henting.

Gratulerer med ny skute , skjønner hvordan du har det . Skal etter alle solmerker hente ny båt til helgen jeg også . Men har ikke skrevet under enda så , har ikke ny før det er gjort . Men gleder meg som en unge , og det skal man jo gjøre vel?

Velommen til Baatplassen :flag:

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Da var balja kommet til rett havn, det var litt vemmelig vær på sletta utenfor Haugesund da jeg henta den, men det varte heldigvis bare en 30 minutters tid :)

Så nå ligger skjønnheten midt i Kopervik havn :)

Steike hvor moro dette skal bli ....ideene kommer flommende om hva jeg skal gjøre, oppgradere osv.

Trenger vel å merke litt trening med autopiloten, som er av type "Robertsen" der man snurrer på kompassnåla for å styre...håper ingen så meg da jeg testa ...så sikkert ut som ei alke sjenka på rødsprit ...vingla så utrolig ...lite som skal til før skuta svinger ja :blush:

Eneste som ødelegger gleden litt er alt arbeidet med papirer, forsikring, egenærklærling til forsikring, registrering i småbåtregister, registrering i kystpartuljen osv....

Menmen...greit å få det unnagjort og overstått.

Kommer nok til å få sove godt ikveld ...hihi

Med vennlig hilsen

PIP

Skroget er bygget i 1969 av båtbygger i Kopervik.

Har hørt at denne båtbyggeren bygget en hel seie med Colin Archer skøyter.

Båtbyggeren er forøvrig i live idag og driver fremdeles som båtbygger i Kopervik.

Velkommen til et helt suverent båtforum og gratulerer med flott fartøy!

Selv om jeg var flyttet hjemmefra den gangen, så fulgte jeg fortsatt med i det meste på fartøyfronten og jeg regner med at det er båtbyggeren Lauritz Brekke du sikter til? Han bygget jo en rekke nydelige fartøyer, både noen trålere og disse CA'ene som var så populære en stund.

Lykke til med både vinter- og vårpuss :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Velkommen til et helt suverent båtforum og gratulerer med flott fartøy!

Selv om jeg var flyttet hjemmefra den gangen, så fulgte jeg fortsatt med i det meste på fartøyfronten og jeg regner med at det er båtbyggeren Lauritz Brekke du sikter til? Han bygget jo en rekke nydelige fartøyer, både noen trålere og disse CA'ene som var så populære en stund.

Lykke til med både vinter- og vårpuss :wink:

Nå er det Båtbygger Hans Henry Jansen som har bygget den, men jeg lurer vel på om det er samme båtbyggeri ? Men har hørt at arbeidet som er utført her er utsøkt og aav god kvalitet.

Med vennlig hilsen

PIP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...