pete Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Jansen Båtbyggeri lever vel fortsatt. Jeg hadde ikke fått med meg at den skulle være bygd vestpå. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Jøss, eksisterer det ennå? Ikke dårlig å overleve "plast"alderen i så mange år. Jeg var innom der for noen gode råd i -77 i forbindelse med reparasjon av sjekta til Røde Kors på Eidene. Herlig litet båtbyggeri. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Hans Henry Jansen holder vel fremdeles på i Kopervik så vidt jeg vet. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
tuffff Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Ja, det er åpenbart ikke den samme Jansen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 25.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Da begynner jeg å komme iorden, her er noen skrytebilder av den 37 år gamle damen. Fra salongen Jeg er hvertfall storfornøyd med kjøpet og er begynnt å installere diverse, idag fikk jeg installert kartmaskin og nye 12V uttak i styrehuset. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
PIPaulsen Svart 25.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 (redigert) Litt historie : Båten ble bygget i Kopervik av Hans Henry Jansen, som bygget denne for Kopervik's Los Pedersen. Båten ble da døpt "BENTE" og beholdt dette navnet til den byttet eier i 1980. Det er ment å være dødsfall som var årsak til eierskiftet. Båten ble i 1980 kjøpt av Arne Storesund som da drev Storesund rederi. Storesund fikk bygget ruff og nytt styrehus i aluminium, og fikk tak i et parti med heltre teak som gjorde nytte som innredning på skott i salongen. han fikk også rigget om båten, som er ment å ha hatt mesanmast tidligere. Motor ble byttet, og det ble satt inn en splitter ny Mercedes Benz 80 HK motor. Båten endret også navn til "LANDANES" I 1996 ble båten solgt til Haugesund til Per Magne Alfsvåg som har hatt båten i sitt eie frem til 2006 da den ble kjøpt av meg. Båten ble da døpt "KRISTINE", og det kommer den for øyeblikket til å bli hetende, så får vi se etterhvert. Redigert 25.September.2006 av PIPaulsen (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
JanS/EIR Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Ahh- fine bilder av en nydelig "dame i sin beste alder"! Håper du får mye glede av dette fartøyet. Kan du berette noe mer om motorinstallasjonen du har? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
PIPaulsen Svart 28.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Er det noe spesielt du lurer på om motoren ? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.