Jump to content

Nytt medlem som sullet seg inn her :)

PIPaulsen

Recommended Posts

Da begynner jeg å komme iorden, her er noen skrytebilder av den 37 år gamle damen.

Dscn1208.jpg

Dscn1210.jpg

Dscn1203.jpg

Dscn1207.jpg

Dsc00123.jpg

Fra salongen

Jeg er hvertfall storfornøyd med kjøpet og er begynnt å installere diverse, idag fikk jeg installert kartmaskin og nye 12V uttak i styrehuset.

Med vennlig hilsen

PIP

Litt historie :

Båten ble bygget i Kopervik av Hans Henry Jansen, som bygget denne for Kopervik's Los Pedersen.

Båten ble da døpt "BENTE" og beholdt dette navnet til den byttet eier i 1980. Det er ment å være dødsfall som var årsak til eierskiftet.

Båten ble i 1980 kjøpt av Arne Storesund som da drev Storesund rederi. Storesund fikk bygget ruff og nytt styrehus i aluminium, og fikk tak i et parti med heltre teak som gjorde nytte som innredning på skott i salongen. han fikk også rigget om båten, som er ment å ha hatt mesanmast tidligere. Motor ble byttet, og det ble satt inn en splitter ny Mercedes Benz 80 HK motor.

Båten endret også navn til "LANDANES"

I 1996 ble båten solgt til Haugesund til Per Magne Alfsvåg som har hatt båten i sitt eie frem til 2006 da den ble kjøpt av meg. Båten ble da døpt "KRISTINE", og det kommer den for øyeblikket til å bli hetende, så får vi se etterhvert.

Redigert av PIPaulsen (see edit history)

Med vennlig hilsen

PIP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...