Jump to content

Hvilken type kartbrikke, C-Map

Terje

Recommended Posts

Er ikke det større kartbrikke sånn å se på da ? c map NT+ er vel ca 4x3 cm tipper jeg og den gammle c map er mye større . Men er jo bare å ringe nærmaste sjappe som selger plotter , så finner du fort ut av det . Men som sagt er den gammle brikke stor og nye nt+ er veldig liten i forhold . Men regner med det kommer et fasitt svar her snart .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei.

Jeg hadde tidligere en Cetrek 345 som var laget den gang det kun var NT brikker (pluss de gamle større brikkene). Den hadde ingen problemer med NT+ brikker. En annen sak er at de gamle NT brikkene dekket mye mindre områder enn NT+ brikkene som er på markedet nå. Så muligens vil zooming og forflytting av kartområde gå alt for tregt. Kjenner du noen med NT+ brikke, kunne du kanskje få prøve en av deres brikker?

Til Tine II: Du tenker nok på de første C-map brikkene som kom og var mye fysisk større enn NT brikkene.

cf85.gif

Men de heter CF85, og er gått ut for mange år siden

Rettelse, dette står å lese hos C-map: The original CF85 cartridges are still available from C-MAP. Although chart plotters for this type of cartridge are no longer manufactured we recognise that there are still many of them in use.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...