ter-av Startet 20.September.2006 Link til dette innlegget Startet 20.September.2006 Hei Jeg er usikker på innseilingen til Havna, Tjømø. Jeg vil komme fra lenger opp i Oslofjorden. Må jeg da gå forbi Vasser og nordover igjen opp Røssesundet, eller kan man komme direkte inn nordfra, f.eks forbi Bukkholmen og sydover....? Ser trangt og grunt ut der? ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bonus Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Ikke noe problem å komme rett inn "fra Oslofjorden" og gå sydover i Røssesundet til Havna. Vi gikk der flere ganger i sommer. Forøvrig en veldig fin tur. Har ikke tilgang på elektronisk kart her jeg sitter nå (på jobb i Stockholm ...), men du får sikkert detaljert svar på rute ila. ettermiddagen Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Røssesundet er helt uproblematisk. Masse vann overalt og mange fine steder å ligge hvis du legger deg på østsiden,på "baksiden". Da ligger du i le for hekksjøene også. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Innseilingen mellom Tjøme og Brøtsøy er helt uproblematisk, ihvertfall så lenge fartøyet er mindre enn 14 meter høyt. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 (redigert) Det er et punkt hvor det er litt trangt, Ternesund, ved Dalsbukta, hold midt i sundet. Ellers ingen problemer bortsett fra den fordømt lave brua som Anonym nevner. Redigert 20.September.2006 av pete (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Jeg stiller med motorsag skulle pinnen være for høy Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Jeg stiller med motorsag skulle pinnen være for høy Nei, du må ikke sage ned brua. Det er mange som bruker den hver dag! Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Det er et punkt hvor det er litt trangt, Ternesund, ved Dalsbukta, hold midt i sundet. Ellers ingen problemer bortsett fra den fordømt lave brua som Anonym nevner. Du kommer deg vel under, du? Mastetoppen din er såvidt jeg vet 13,4 meter over vannet..? Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Den sjansen tar jeg ikke. Det er noe rusk på toppen som vil subbe. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Nei, du må ikke sage ned brua. Det er mange som bruker den hver dag! Gerhard Tror du Hvasslendingene merker det da ? Sitér dette innlegget Link to post
Gran Reserva Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Men kanskje du bør høre med disse http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...9200335/1283/AT Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Har registrert at jeg er en lutfattig fisker ja Jeg vurder igjen sterkt å sprenge Vrengen brua og sette ut saltvanns krokodiller i Vrengen sundet. Da blir det vel veldig stille her ute tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Støtter deg thor, men trur du ikke vi kommer til å drive av om vi sprenger brua. Fristaten Tjøme midt i Skagerak det ville vært noe. Så kunne du sagd ned Røssesundbrua også, og Hvasser ville drive over til Onsølandet(der hvor de hører hjemme). Da ville mye trøbbel vært løst. Men saltvannskrokodillene de kan du ha oppe der på Tjømes øverste platå. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 (redigert) Du skjønner det at saltvannskrokodiller det må vi ha. Kommer en badegjest svømmende over Vrengensundet og kommer fra det med livet i behold så er det jo bare å pælme han utigjen fra Ferjeodden. Problemet løst. Forresten så tror jeg ikke vi driver av hvis vi bruker Bruce kopier. Redigert 21.September.2006 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Jeg er litt redd for sånne saltvannskrokodiller, men om vi kan fore de øyas mest storkjæfta, sånne som erter på seg badegjester? mens vi venter på badegjestene, mener jeg. da har krokodillene eksistensberettigelse. Men jeg tror fortsatt jeg vil påstå at det er ikke noe naturlig miljø for sånn kryp på denne delen av "the island in the sun". Forstyrrer oss når vi går og plukker kokosnøtter om morran. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.