Jump to content

Innseiling Havna, Tjømø?

ter-av

Recommended Posts

Hei

Jeg er usikker på innseilingen til Havna, Tjømø. Jeg vil komme fra lenger opp i Oslofjorden. Må jeg da gå forbi Vasser og nordover igjen opp Røssesundet, eller kan man komme direkte inn nordfra, f.eks forbi Bukkholmen og sydover....? Ser trangt og grunt ut der?

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Ikke noe problem å komme rett inn "fra Oslofjorden" og gå sydover i Røssesundet til Havna. Vi gikk der flere ganger i sommer. Forøvrig en veldig fin tur.

Har ikke tilgang på elektronisk kart her jeg sitter nå (på jobb i Stockholm ...), men du får sikkert detaljert svar på rute ila. ettermiddagen

Støtter deg thor, men trur du ikke vi kommer til å drive av om vi sprenger brua. Fristaten Tjøme midt i Skagerak det ville vært noe.

Så kunne du sagd ned Røssesundbrua også, og Hvasser ville drive over til Onsølandet(der hvor de hører hjemme).

Da ville mye trøbbel vært løst.

Men saltvannskrokodillene de kan du ha oppe der på Tjømes øverste platå.

Jeg er litt redd for sånne saltvannskrokodiller, men om vi kan fore de øyas mest storkjæfta, sånne som erter på seg badegjester? mens vi venter på badegjestene, mener jeg. da har krokodillene eksistensberettigelse.

Men jeg tror fortsatt jeg vil påstå at det er ikke noe naturlig miljø for sånn kryp på denne delen av "the island in the sun". Forstyrrer oss når vi går og plukker kokosnøtter om morran.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...