Winrace12 Startet 20.September.2006 Link til dette innlegget Startet 20.September.2006 Hei. har en 90 mod yamaha 3 hk(malta) som ikke vil gå på full gass. Har skjekket omtrent alt, og byttet div, deler. forgasser er nøye renset, pakningene er byttet, bladinggsskruen er byttet, tennplugg byttet, membranen i bensinfilteret er i orden, bensintilførsel er i orden, men likevel vil den ikke gå på fullt, den går høyere på turtall med gassen på halv enn på fullt Den går også helt likt uansett om blandingsskruen er skudd helt ut, eller er helt i bånn. så noe er helt galt her Legger ved et bilde av forgasseren.. Håper noen kan hjelpe meg, det hadde vært flott Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 Har du skjeket om det kan være falsk luft roy_n Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 20.September.2006 Link til dette innlegget Svart 20.September.2006 luftinga på tanken??? Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Har sjekket begge deler, pakningene mellom motor og forgasser er også byttet. har prøvd med og uten trykk i tanken også Noen flere tips? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Er det et problem som har oppstått nå ?? Har du kontrolert forgasser spjeldes posisjon ?? , på noen forgassere kan en justere spjeldets max åpning, hvis det er en feil der, kan spjeldet gå OVER max, å begynne å stenge imot fullt pådrag . Andre tankener: Tett høyfart dyse i forgasser. Falsk luft, imellom forgasser og motor, slitte simmringer rundt veiva, deffekt pakning ett ellerannet sted . ( prøv dette, start motor, bruk start gass å spray rundt på blokka, hvis den suger falsk luft vil turtallet øke når du sprayer på lekkasjen ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Winrace12 Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Har skjekket forgasser spjeldet, og det er som det skal, har prøvd med startsprøy også, går ikke noe bedre uansett hvor jeg sprayer Dysene er renset og blåst igjennom, ser ut til å være i orden de og... Problemet har vært der helt siden jeg kjøpte motoren, for ca. 1,5 år siden. Har lurt på om forrige eier kanskje har prøvd litt "hjemmetrimming" og skrudd over deler og prøvd seg fram, er dette en mulighet?? Takk for alle tips så langt! Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Hjemmetrimming vil vel bestå av dyse bytte + eventuelt større åpning på reedventilen, sjekk om det er korrekte dyser på motoren, gå deretter over motoren og juster opp tenning og forgasser + synkronisering av disse ( trenger manual ). Hvordan er bensinforbruket ?? , sjekk også pluggene ( farve/belegg ) etter at du har kjørt motoren på full gass over litt tid ( stopp motoren kjappest mulig for et korrekt resultat ) . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Winrace12 Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Takk for tipset skal prøve litt i morgen, så får vi se Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Motoren bruker endel bensin, mer en vanlig, har desverre ikke manualen noen som hvet om en på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 (redigert) Fortere på halv gass enn på full kan tyde på feil på tenningen. Tennplugger, tennplugghetter, tennpluggledninger...? En 4hk Johson vi har "spiser ett sett tennplugger i året" uten at det synes på pluggene. Redigert 21.September.2006 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Tror ikke det er noe feil med tenninga, Fordi motoren går med blandingsskuen helt i bånn, da skal den jo egentlig stoppe! Har fått tilbud på 600 kr for en brukt forgasser, er dette en grei pris? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Har du noe inni nåleventilen til blandingsskruen som hindrer denne i å gå helt inn uten å tette hullet? F.eks. spon? Har du lyst med noe og sett inni? Er nålen på blandeskruen jevn og fin? Bare noen forslag... Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 (redigert) Fordi motoren går med blandingsskuen helt i bånn, da skal den jo egentlig stoppe! Uten å kjenne denne motoren tror jeg blandingsskruen kun har funksjon på tomgang. Med skruen i bånn skal den ikke gå på tomgang, men vil fungere som før på høyere turtall. Justeres tenningen når du gir gass? Hvis ikke kan du få dette problemet. Redigert 21.September.2006 av Kurt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 21.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Har du noe inni nåleventilen til blandingsskruen som hindrer dennei å gå helt inn uten å tette hullet? F.eks. spon? Har du lyst med noe og sett inni? Er nålen på blandeskruen jevn og fin? Bare noen forslag... ligger ikke noe spon, el. lign. der blandingsskruen sitter. Det rare er at når jeg satt inn den nye blandingsskruen, ble den slipt, og endret form, dette er vel litt merkelig!? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Blandingsskruen er en nåleventil og bør aldri skrues hardt til da det vil medføre skade på nålen! Den skal normalt tette med en lett tilstramming. Ellers ville jeg konsentrert meg om tenningen og om den justerer seg som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 22.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Blandingsskruen er en nåleventil og bør aldriskrues hardt til da det vil medføre skade på nålen! Den skal normalt tette med en lett tilstramming. Ellers ville jeg konsentrert meg om tenningen og om den justerer seg som den skal. Tror forrige eier har strammet nålen for hardt, så den har gjort at motoren får bensin selvom blandingsskruen er i bånn, tror nok jeg kjøper en brukt forgasser.. Vet noen om dette kan repareres? Er det noen som har en forgasser til denne motoren? takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 22.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Ellers ville jeg konsentrert meg om tenningen ogom den justerer seg som den skal. Har lastet ned en manual på nettet og tenniga på motoren er riktig... Hvis det er noen som har noen flere tips, så er jeg takknemlig for det Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 23.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Vet noen om de kan ha eller vet om noen som har forgasser til denne motoren???Tror jeg bytter hele greia Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 24.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Ingen?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.