Jump to content

Problemer med yamaha 3 hk

Winrace12

Recommended Posts

Hei.

har en 90 mod yamaha 3 hk(malta) som ikke vil gå på full gass.

Har skjekket omtrent alt, og byttet div, deler.

forgasser er nøye renset, pakningene er byttet, bladinggsskruen er byttet, tennplugg byttet, membranen i bensinfilteret er i orden, bensintilførsel er i orden, men likevel vil den ikke gå på fullt, den går høyere på turtall med gassen på halv enn på fullt :crazy: Den går også helt likt uansett om blandingsskruen er skudd helt ut, eller er helt i bånn. så noe er helt galt her :confused: Legger ved et bilde av forgasseren..

Håper noen kan hjelpe meg, det hadde vært flott :smiley:

Kopi_av_yamaha_3_hk.jpg

Er det et problem som har oppstått nå ??

Har du kontrolert forgasser spjeldes posisjon ?? , på noen forgassere kan en justere spjeldets max åpning, hvis det er en feil der, kan spjeldet gå OVER max, å begynne å stenge imot fullt pådrag .

Andre tankener:

Tett høyfart dyse i forgasser.

Falsk luft, imellom forgasser og motor, slitte simmringer rundt veiva, deffekt pakning ett ellerannet sted . ( prøv dette, start motor, bruk start gass å spray rundt på blokka, hvis den suger falsk luft vil turtallet øke når du sprayer på lekkasjen )

Arne Kjetil

Har skjekket forgasser spjeldet, og det er som det skal, har prøvd med startsprøy også, går ikke noe bedre uansett hvor jeg sprayer :nonod: Dysene er renset og blåst igjennom, ser ut til å være i orden de og... Problemet har vært der helt siden jeg kjøpte motoren, for ca. 1,5 år siden.

Har lurt på om forrige eier kanskje har prøvd litt "hjemmetrimming" og skrudd over deler og prøvd seg fram, er dette en mulighet?? Takk for alle tips så langt! :flag:

Hjemmetrimming vil vel bestå av dyse bytte + eventuelt større åpning på reedventilen, sjekk om det er korrekte dyser på motoren, gå deretter over motoren og juster opp tenning og forgasser + synkronisering av disse ( trenger manual ).

Hvordan er bensinforbruket ?? , sjekk også pluggene ( farve/belegg ) etter at du har kjørt motoren på full gass over litt tid ( stopp motoren kjappest mulig for et korrekt resultat ) .

Arne Kjetil

Fordi motoren går med blandingsskuen helt i bånn, da skal den jo egentlig stoppe!

Uten å kjenne denne motoren tror jeg blandingsskruen kun har funksjon på tomgang. Med skruen i bånn skal den ikke gå på tomgang, men vil fungere som før på høyere turtall.

Justeres tenningen når du gir gass? Hvis ikke kan du få dette problemet.

Redigert av Kurt (see edit history)
Har du noe inni nåleventilen til blandingsskruen som hindrer denne

i å gå helt inn uten å tette hullet? F.eks. spon?

Har du lyst med noe og sett inni? Er nålen på blandeskruen jevn og fin?

Bare noen forslag...

ligger ikke noe spon, el. lign. der blandingsskruen sitter. Det rare er at når jeg satt inn den nye blandingsskruen, ble den slipt, og endret form, dette er vel litt merkelig!?

Blandingsskruen er en nåleventil og bør aldri

skrues hardt til da det vil medføre skade på nålen!

Den skal normalt tette med en lett tilstramming.

Ellers ville jeg konsentrert meg om tenningen og

om den justerer seg som den skal.

Tror forrige eier har strammet nålen for hardt, så den har gjort at motoren får bensin selvom blandingsskruen er i bånn, tror nok jeg kjøper en brukt forgasser.. :wink: Vet noen om dette kan repareres? Er det noen som har en forgasser til denne motoren? takk for svar :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...