shipohoi Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Det prinsippet har jeg aldri hørt om, kan du henvise til noe sted dette er beskrevet?? Så lenge du seiler er det jo ikke noe problem, men har du et opphold................... teksten sier: "Dokumentert oppgave over effektiv fartstid minimum 12 mnd. i løpet av de siste 5 år (Ref Kvalifikasjonsforskriften nr.687 og Rundskriv nr 7. 2005 Serie V)" http://www.sjofartsdir.no/upload/Fartøy%20...20fornyelse.doc Sitér dette innlegget Link to post
shipohoi Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 I tillegg måtte jeg ta STCW 68 t til 22000,- på Falck Nutec. Alternativet er simulatorkjøring i Lødingen og overtallig i 3 mnd for å opprettholde D2. Simulatorkjøring og oppdatering er i tillegg som du sier:-) men I det er statter ikke IMO 68 timer som du i henhold ti STCW må du ha uansett, altså begge deler Sitér dette innlegget Link to post
bluesea Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Hvordan er det da om man kjører yrkesbåt under 15 meter, altså kommersielt fartøy og kreves det da noe ekstra. Tenker da på de som har D5 og kjører en feks ambulanse båt som er 13 meter, vil ikke den tiden de er ombord i denne være fartstid for å beholde D5? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 "Dokumentert oppgave over effektiv fartstid minimum 12 mnd. i løpet av de siste 5 år (Ref Kvalifikasjonsforskriften nr.687 og Rundskriv nr 7. 2005 Serie V)"http://www.sjofartsdir.no/upload/Fartøy%20...20fornyelse.doc Den delen er grei, men det prinsippet du refererte til om å gå ned en sertifikatklasse; det virker nesten for utrolig til å være sant - det var derfor jeg ba om en henvisning til en kilde hvor dette er beskrevet . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
RITS Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Den delen er grei, men det prinsippet du refererte til om å gå ned en sertifikatklasse; det virker nesten for utrolig til å være sant - det var derfor jeg ba om en henvisning til en kilde hvor dette er beskrevet . . . . Prinsippet er i grunnen det samme som å gå overtallig, går du ned en klasse "mister" du førerrettigheter som du hadde i hht det utgåtte sertifikatet. Jeg har heller ikke funnet kildehenvisninger i regelverket, dette har jeg fra samtaler med sakshandsamarar i Sjøfart. Som en sa, det er jo ingen rederier som vil hyre en mann som skipper direkte når han har vært på land i en lengre periode. I sånne tilfeller går man enten overtallig eller starter som styrmann til tingene sitter igjen, eller etter 12 mnd faktisk tid ombord. Har min søknad inne til behandling nå, hvis dette prinsippet ikke stemmer har jeg et alvorlig problem Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Poseidon Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Har min søknad inne til behandling nå, hvis dette prinsippet ikke stemmer har jeg et alvorlig problem ... også min søknad ligger inne, det er derfor jeg er så inkvisitorisk .... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
emilskj Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Hei! Ser tråden har endret tema nå, men vil likevel komme med en kommentar til dette med metriske fot. For meg høres det ut som noe amerikanerne har funnet på. Gikk på skole der, og ble meget overasket da vi lærte om det metriske systemet. Da lærte vi at europeerne bruker enheten metriske pund (500g). Bare en tanke.......... Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
shipohoi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Den delen er grei, men det prinsippet du refererte til om å gå ned en sertifikatklasse; det virker nesten for utrolig til å være sant - det var derfor jeg ba om en henvisning til en kilde hvor dette er beskrevet . . . . Kilden er sertifikatavd til sjøfartsdirektoratet, har skjønt det slik at dette er en harmonisering med internasjonale regler. forskjellen er at de ikke lenger godkjenner det vi kallte for "kontorfartstid" som inspektør, eller lign, man må altså ha faktisk tid ombord. Men hvorfor er det for utrolig til å være sant? Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Her er reglene for fornyelse av sertifikatene fra Sjøfarts direktoratet: Fornyelse av sertifikater Her er sertifikat strukturen for de som lurer på det: Sertifikat struktur Jeg kan ikke finne denne D5L, men det er kanskje noe helt nytt noe? Sitér dette innlegget Link to post
shipohoi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Jeg kan ikke finne denne D5L, men det er kanskje noe helt nytt noe? Den er grei, men står ikke svart på hvitt om nedrykksskalaen, går ut i fra at det er en tolkning som blir praktisert. D5L er refert til som "fritidsbåtskipper sertifikat" Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 25.September.2006 Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Dette stemmer selv om det virker som om ingen seilende er klar over det.Er selv i den situasjonen at etter 4 år på land mangler jeg nok fartstid for å kunne opprettholde D2 og trodde derfor at sjøtiden var over for godt. Etter et par telefoner med bla Helge Eik i Sjøfart ble jeg klar over muligheten for å gå ned til D3 for så å løse ut D2 igjen etter 12 mnd faktisk tid ombord. I tillegg måtte jeg ta STCW 68 t til 22000,- på Falck Nutec. Alternativet er simulatorkjøring i Lødingen og overtallig i 3 mnd for å opprettholde D2. Kjempeflott at det er noen som vil dele sin erfaring med oss her inne. Dette var en meget oppklarende kommentar og forklaring. Takker for opplysningene "Forty 788" Håper det er flere som kan kaomme med slike tips Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
RITS Svart 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Løfter denne igjen fordi i dag kom dekksoffisersertifikat klasse D3 i posten Det betyr at prinsippet om å "rykke ned" ein klasse blir praktisert sjølv om det er vanskeleg å finne dokumentasjon på det i regelverket. Etter 12 månader effektiv tid i kontrollrommet skal eg vera oppe på D2 igjen Poseidon, du hadde også ein søknad inne. Fått svar? Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Poseidon Svart 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Poseidon, du hadde også ein søknad inne. Fått svar? Ja, jeg har også fått svar - uten nedrykk Mer detaljer i IM. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
RITS Svart 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Lærer Gundersen, med nedrykk Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.