Jump to content

Forsikring for båt i opplag?

Ingar

Recommended Posts

Skal ta opp båten nå og regner med at den må ligge på land neste sesong.

Hørte med IF om de hadde noe slags "båt i opplag" forsikring, men de sier at det eneste alternativet er "båt under bygging" og dette ville faktisk medføre en høyere premie enn den vanlige kasko'en.

Noe som kjenner til selskaper som kan tilby en rimelig opplags-forsikring?

PS: De av dere som er IF-kunder og har båt på vannet om vinteren bør merke seg at de har endret vilkårene, båten må nå være på land innen 1 nov, ellers må man betale ekstra premie.

Inntil i år var det bare forhøyet egenandel om vinteren.

Hei Ingar  :seeya:

Jeg har fått dette spørsmålet før, men så vidt jeg vet finnes det ikke noe spesialtilbud til "Hagerederlaget"  :lol:

Dette er kanskje noe Norske Sjø kan vurdere nå når vilkårene skal justeres i alle fall. Det må jeg i så fall komme tilbake til.

Hilsen Syvert  :smiley:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Hei,

De som har motorsykkel vet at du kan avregistrere sykkelen på høsten og kun betale brann- og tyveriforsikring gjennom vinteren. Finnes det noe tilsvarende for båt, eller er det kanskje slik det fungerer med forsikringen når det er tidsbegrensning for bruk, dvs. ikke bruk etter 1.10.  Det er vel liten risiko for grunnstøting når den ligger i opplag på land.

KAT

Jeg jobber som saksbehandler på bl.a. fritidsbåt i et lite forsikringsselskap. Hos oss har vi tilbud om redusert dekningsomfang fom. 01.11 tom 28.02.

Min opplevelse er at mange kunder som har takket ja til dette tilbudet ikke vet hva de gjør. Mange får en stygg overraskelse den dagen båten velter, er påkjørt av en ukjent bil på opplagsplassen eller til og med blir påført skade av en annen båt hvor skaden ikke skyldes uaktsomhet fra den skadevoldende båt (hendelig uhell). For noen år siden raste et tak i en opplagshall ned og skadet mange båter. Der var det flere som hadde redusert dekning om vinteren og som ikke fikk sine skader erstattet. Jeg ville derfor tenkt meg mange ganger om før jeg kun dekket brann/tyveri om vinteren.

Mvh

Kai G.

...

Gjens(tr)idige har en ordning som i vinterhalvåret (nov-mars) kun dekker brann og tyveri. Dersom man velger den løsningen sparer man sikkert noen kroner kontra fullforsikring hele året.

Jeg sjekket dette i sin tid og i mitt tilfelle (Sjømannen) var det ikke mange kronene i forskjell. Jeg vurderte det dithen at det var mye bedre å betale noen kroner mer for å ha den ekstra sikkerheten det er å ha kaskodekning. Som nevnt av andre, det er mye som kan skje på land også hvis man har litt utflaks.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...