erund Startet 22.September.2006 Link til dette innlegget Startet 22.September.2006 Når båten skal være på sjøen hele året (ikke bruk om vinteren - kun april-oktober som er i bruk), er det anbefalt at det skal skiftes motorolje og oljefilter i høsten dvs. når jeg slutter å bruke båten for sesongen. Hva med dieselfilter - som vanlig venter jeg med å skifte den til våren. Men er det egentlig like greit å skifte alle motorservicedelene med det samme i høsten og båten er da klar til våren? Har det noe betydning for motoren spesielt når båten ligger på sjøen hele året? Hva med evt girolje og skift av vann i kjølesystemet? Eller vente med hele denne servicen til våren (inkl motorolje)? erund Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
SRA Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 like greit å skifte alle motorservicedelene med det samme om høsten, det gjør jeg. Er ikke noen mekaniker men for meg har det funket fint i mange år. girolje og skift av vann i kjølesystemet tar jeg ikke så ofte. Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Skift det du kan om høsten. Da fjerner du alle urenhetene/vann i olje og filtre. Nivået på frostvæsken i kjølesystemet bør også sjekkes/skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.