Espen C Startet 22.September.2006 Link til dette innlegget Startet 22.September.2006 (redigert) Hei jeg driver og ser på Båter og noen har Status Marine motor? ser at det kan være både Sabb og Peugeot er det kun navnet på Mariniserings utstyret som heter Status Marine? Kan det da være hvilken som helst Motor som man har marinisert som de kaller Status Marine? Redigert 22.September.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Motorene er marinisert av Vetus og er basert på flere motormerker, Indenor (Peugot), Mitsubishi, Deutz. Sabb solgte endel av 42hk Indenor utgaven rundt 1980, det ligger brosjyre på denne i arkivet. Ble solgt som "Sabb Status Marine". Dette er samme grunnmotor som Volvo benyttet i MD21, men er uten oljekjøler og langt lavere effektuttak. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 22.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Er det i utgangspunktet bilmotorer vi snakker om da eller? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Ja, så godt som alle båtmotorer i dag er i utgangspunktet bil/industri-motorer. Apropos, noen som vet om bilprodusenter som benytter Steyr? Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 (redigert) Sjekk denne Ingar. http://www.steyr-motors.com/products/pdf/vehicle.pdf Cirkeline Redigert 22.September.2006 av Cirkeline (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 (redigert) Kjenner ikke til at det står Steyr-motorer i personbiler (mener de er brukt mest til kommersielle/miliære kjøretøy), men det er vel Steyr som produserer bla. pumpedyse-systemet som VAG har brukt på sine 1.9TDI. Dog burde vel Steyr være ideelle bilmotorer ift. vekt og turtallsområde. Redigert 22.September.2006 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Der var Circeline på banen mens jeg redigerte gitt. I brosjyren la jeg merke til at motorene skulle ha såkalt "limp home"-feature selv om elektronikken svikter helt. Noen som vet om dette også gjelder marine-motorene? Etter mitt syn er dette mye viktigere i båt, og pr. i dag et av hovedargumentene mot hel-elektroniske motorer der styringssystem-designer ikke har forstått behovet for en alarm suppress/override knapp.. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Steyr er ikke noe nytt egentlig . Selv om dei har ia den senere tid kommet på banen. Første Steyr motoren kom i 1928 eller 1929,. Det sier litt både i ene og andre rettning Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Cirkeline Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Mange bilmotorer har en nødkjøringsprosess som motorstyringen går inn i hvis f.eks luftmassemåler feiler under normal drift. For marinemotorer burde dette vært en selvfølge å komme seg til lands i "nødkjøringsmodus" hvis sensorer/ givere eller CPU ( MCU, ECU etc.) ikke vil samarbeide mer. "Junior" i huset har begynt hos VP forhandleren i KrSand og jeg skal spørre han om VP har dette på sine nye CR motorer. Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.