Jump to content

Litt mer sommer i Vestfold

Styrbert

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Jeg var nok for i år en siste tur til Svenner fyr. Det er helt utrolig varmt til å være i slutten av september. I går kveld fordampet fuktigheten fra svaberget. En kunne tydelig kjenne den oppmagasinerte solvarmen langt utpå kvelden.

I natt var det stjerneklart. I dag tidlig ble det et bad før vi dro videre (17,5 grader i vannet). En skulle nesten tro at vi var i august!? Den for noen uker siden så populære uthavna var nesten forlatt. I fyrbukta lå det bare en motorbåt. Det kom en seiler fra Arendal i går kveld. De skulle videre til Oslo i dag. Deilig å ha slikt paradis nesten for seg selv :seeya:

Svenner3a.JPG

Kvelds stemning fra i går. August følelse... :cheers:

Svenner1a.jpg

Fyrbukta på Svenner i dag formiddag. Hvor er båtfolket? :sailing:

En Bavaria 42 kan nok skimtes....

Svenner fyr ligger på øya Korpekollen i øygruppa Svenner i Larvik kommune. Fyret ble tent første gang 22. oktober 1874. Det opprinnelige tårnet var bygget i stein av fanger fra som satt på Akershus festning. I 1900 ble det eksisterende tårnet i støpejern bygget. Tårnets høyde er på 18,7 m, toppen på tårnet ligger 40 meter over havet. Fyret ble avbemannet i 2002

En sommer er ennå ikke over :flag:

mvh

Styrbert

Redigert av Styrbert (see edit history)
if it wasn't for bad friends......

Du får skaffe deg noen nye :lol:

Tror nok blir det opptak for meg til neste helg. Er ikke trivelig med vinterkonservering blandet med neglesprett, stive kalesjer og frostrøyk. Godt å ordne dette mens det ennå er skapelig vær. For vintern kommer uansett den... :sad:

Men hytta på fjellet skal brukes den og. :smiley: Skiene skal atter kjenne snøkrystaller under blåswixen. (fyda! deprimerende skriving på en båtside :wink: )

Har bare satt utrolig pris på været i det siste

mvh

Styrbert

Det har vært herlig i helga! Var ute i på sjøen både fredag (Tønsberg-/Nøtterøyskjærgården), lørdag (Tjømeskjærgården) og søndag (Torgersøya). Deilig og klar høstluft men fremdeles god temperatur. Makrellen jager langs land, mes jollerampen (les: alt fra 8" With til Hydrolift 31C) holder seg på land eller i Indre Oslofjord. Deilig og fredelig!

Pappa, jeg vil sove i båten!

Fine bilder!

Selv tok jeg meg fri på fredag og tok en oslo-skagen tur/retur. Ble ca. 320 nautiske den helgen. Det var virkelig en flott tur, med masse frisk seilas og forholdsvis bra temperaturer. På vei hjem satt vi på rekka i t-skjorte, og om natta byttet vi på å holde utkikk, mens resten av mannskapet sov på dekk i sovepose og stjerneklar himmel. Var virkelig en fantastisk tur. Satser på en skagen-tur til før kong vinter kommer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...