Styrbert Startet 23.September.2006 Link til dette innlegget Startet 23.September.2006 (redigert) Hei godtfolk! Jeg var nok for i år en siste tur til Svenner fyr. Det er helt utrolig varmt til å være i slutten av september. I går kveld fordampet fuktigheten fra svaberget. En kunne tydelig kjenne den oppmagasinerte solvarmen langt utpå kvelden. I natt var det stjerneklart. I dag tidlig ble det et bad før vi dro videre (17,5 grader i vannet). En skulle nesten tro at vi var i august!? Den for noen uker siden så populære uthavna var nesten forlatt. I fyrbukta lå det bare en motorbåt. Det kom en seiler fra Arendal i går kveld. De skulle videre til Oslo i dag. Deilig å ha slikt paradis nesten for seg selv Kvelds stemning fra i går. August følelse... Fyrbukta på Svenner i dag formiddag. Hvor er båtfolket? En Bavaria 42 kan nok skimtes.... Svenner fyr ligger på øya Korpekollen i øygruppa Svenner i Larvik kommune. Fyret ble tent første gang 22. oktober 1874. Det opprinnelige tårnet var bygget i stein av fanger fra som satt på Akershus festning. I 1900 ble det eksisterende tårnet i støpejern bygget. Tårnets høyde er på 18,7 m, toppen på tårnet ligger 40 meter over havet. Fyret ble avbemannet i 2002 En sommer er ennå ikke over mvh Styrbert Redigert 23.September.2006 av Styrbert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Hei styrbert: Fine bilder du har tatt der ordenlig stemnings bilder alt som mangler er jo at båtfolket er ute. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 HEr på Vestlandet er det blitt ufyseligt kaldt. 17 grader nå klokka 1901 Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Espen C Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Her på Østlandet har vi 20+ og helt vindstille på vannet sånn vil vi gjerne ha det resten av året Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Ja vi har hatt en utrolig sommer ,på den svenske vestkysten har det ikke vært så varmt på 100 år i September. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Jeg vet nøyaktig når finværet på Østlandet tar slutt. På Mandag. For da begynner ferien min. Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 24.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Jeg vet nøyaktig når finværet på Østlandet tar slutt.På Mandag. For da begynner ferien min. Kan du ikke skyve på ferien din en måneds tid... ? mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 if it wasn't for bad friends...... Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 24.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 if it wasn't for bad friends...... Du får skaffe deg noen nye Tror nok blir det opptak for meg til neste helg. Er ikke trivelig med vinterkonservering blandet med neglesprett, stive kalesjer og frostrøyk. Godt å ordne dette mens det ennå er skapelig vær. For vintern kommer uansett den... Men hytta på fjellet skal brukes den og. Skiene skal atter kjenne snøkrystaller under blåswixen. (fyda! deprimerende skriving på en båtside ) Har bare satt utrolig pris på været i det siste mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Det har vært herlig i helga! Var ute i på sjøen både fredag (Tønsberg-/Nøtterøyskjærgården), lørdag (Tjømeskjærgården) og søndag (Torgersøya). Deilig og klar høstluft men fremdeles god temperatur. Makrellen jager langs land, mes jollerampen (les: alt fra 8" With til Hydrolift 31C) holder seg på land eller i Indre Oslofjord. Deilig og fredelig! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Oslo Maritime Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Fine bilder! Selv tok jeg meg fri på fredag og tok en oslo-skagen tur/retur. Ble ca. 320 nautiske den helgen. Det var virkelig en flott tur, med masse frisk seilas og forholdsvis bra temperaturer. På vei hjem satt vi på rekka i t-skjorte, og om natta byttet vi på å holde utkikk, mens resten av mannskapet sov på dekk i sovepose og stjerneklar himmel. Var virkelig en fantastisk tur. Satser på en skagen-tur til før kong vinter kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Og vi tar noen dager på sjøen fra imorgen tidlig, Kommersøy, Horten eller noe slikt. En kan jo ikke gi seg med en slik høst. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.