Jump to content

Båtførerprøven - Test deg selv

Espen C

Recommended Posts

Konklusjon: Feil oppgave ??? :crazy:
Ref. spørsmål 6:

Det kan tyde på at denne oppgaven er foreldet og ikke lar seg svare korrekt på. :nonod:

Begge disse feilene har jeg gitt beskjed om for flere år siden, gjentatte ganger. Men det er åpenbart at de som står bak gir blaffen i om testen deres er sånn eller sånn. Det er ikke noe forsøk på å hjelpe båtinteresserte, det er en ren "bløff" :headbang::headbang:

Med vennlig hilsen POSEIDON

• 4 uker senere...

Leste boka "veien til båtførerprøven" et par ganger og tok 50 kroners testen på nettet. Sleit meg gjennom "eksamen" med 3 feil. Kunne lett bli flere. I sum ser jeg for min del at dette har vært svært nyttig. Et must. Noen plasser i boka skulle det kanskje vært litt korrektur og bedre oppsett på matematikken. Også i 50 kroners-testen på nettet måtte en del svar være feil, eller ikke minst merkelige. Til slutt var det noen som tilbud eksamenstesten til kr.750. Der trodde jeg at makspris var 525. I sum på utgiftssiden blei jo dette svært overkommelig. Med båtførerbevis og tidvis lesing av innlegg fra alle de utrolig flinke folk her på baatplassen må det bli enda triveligere på sjøen.

Det er ikke noe forsøk på å hjelpe båtinteresserte, det er en ren "bløff" :headbang::headbang:

:seeya:

Dersom det er noen frivillige medlemmer med tilgang til CAD e.l. og som kan tegne nødvendige bilder og stille disse til disposisjon for BP.

Og noen frivillige medlemmer som kan sette opp spørsmål med tre alternative svar og stille dette til disposisjon for BP.

Da kan jeg sette sammen dette materialet til baatplassens egen test uten reklame i bakgrunnen.

Se forøvrig vår utgave av SRC/VHF test.

På markedet finnes det i dag mange bøker som omhandler båtførerprøven, så en må passe seg for at materialet ikke blir en kopi. "Materialet bør være kontrollerbart".

Vi er idag såpass mange medlemmer at dette burde la seg gjøre. Om vi får overlapping av bilder og spørsmål kan vi velge ut det som er anvendbart.

Post ditt bidrag og bli med på dugnaden.

Vi trenger bilde/tegninger av:

- lanterneføring om natten.

- fyrlykter

- staker mm.

- båtpasering

- osv.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...