Jump to content

Suzuki, 14HK, hjelp til å finne spesifikasjoner etc

Verrie

Recommended Posts

Som omtalt tidligere i annen tråd har jeg handlet jolle-leketøy til ungene. Med denne jolla medfølgte der påhengsmotor av typen Suzuki 14 HK.

Nå har det seg slik at jeg er mindre motorkyndig, og spør derfor dere om hjelp til å finne ut av :

-hvor finner jeg motornummer eller lignende (har ikke kikket så godt etter enda)

-hvordan kan jeg finne ut av produksjonsår?

-hvor kan jeg henvende meg for å fremskaffe brukerveiledninger/annet om motoren?

-hvor mye kan en så gammel motor være av verdi? (omtrent ikke brukt)

-hvor mye olje skal det blandes i bensin for denne motoren ?

Er det noen her som har formening om hvor fort ei jolle av Crescent, 14 fot (ligner på GH14) kan gå med en slik motor?

Motoren er omtrent ikke brukt fra tidligere. Der er ikke sot på pluggene. Den er helt ren "overralt" inni motoren. I og med at den er så gammel, og så lite brukt, er der spesielle ting jeg bør gjøre/ta hensyn til før den kjøres første gang?

Motoren ser slik ut : (dere får unnskylde rotet rundt motoren, der er p.t. 3 båter inni garasjen, hvorav 2 som pusses på......)

125-2520_IMG.JPG

125-2521_IMG.JPG

125-2522_IMG.JPG

125-2523_IMG.JPG

125-2524_IMG.JPG

125-2525_IMG.JPG

125-2526_IMG.JPG

Håper på mange konstruktive svar (som vanlig....).

"Låner" tråden din litt Perlen

Kjem den motoren frå den tida det var vanleg å måle hestekrefter direkte på motoren i staden for propellen :confused: Synst den ser litt "spinkel" ut til å vere "moderne" 14 hk. Er det nokon som veit kor grensa mellom desse to måtane å måle på går? 70-80-tallet...?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...