jensemann2 Startet 26.September.2006 Link til dette innlegget Startet 26.September.2006 Noen som har et bra tips til å rengjøre i de sklisikre områdene på seilbåtens dekk? Vanskelig å komme til med rubbing... Sitér dette innlegget Link to post
Spitfire Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 (redigert) Litt tungvindt, men jeg har god erfaring med skrubb og JIF... Christian Redigert 26.September.2006 av Spitfire (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Jeg brukte en neilbørste, som var litt stiv i selve børsten. Det gikk fint. Brukte kraftshampo, og etter på color back, eller vanlig polish. Det blir litt mer jobb for deg, jeg hadde bare noen små områder på baten, du har vel hele dekket? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Prøvde høyttrykkspyler på den gamle båten min (rundt 500 bar). Var ikke lurt, men rent ble det (også for gelcoat). På den båten jeg har nå bruker jeg samme metode, men ikke fult så mye trykk (rundt 200-300 bar). Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Hva skjedde da du brukte 500 bar? Ble gelcoaten revet opp? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 (redigert) Ja stimer er tingen men det holder med en med lite trykk i så man kan holde den nærme. Litt leit at man ikke kan bruke stimer når man er på vannet da. Redigert 26.September.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 (redigert) jensjohnson: Hva skjedde da du brukte 500 bar? Ble gelcoaten revet opp?Stemmer, løsned flak av gelcoat og ble "små" hull inn til glassfiberen. Espentc: Ja stimer er tingen men det holder med en med lite trykk i så man kan holde den nærme.Litt leit at man ikke kan bruke stimer når man er på vannet da. Jeg kjøpte en steamer med tanke akkurat på dette. Bensin drevet og kaster en sugeslange med sil i vannet. Fungerer utmerket. Redigert 27.September.2006 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 (redigert) Hvordan får Larspo en bensinmotordrevet høytrykksvasker til å produsere steam? Redigert 27.September.2006 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Kald steam, evt. sammen med en lighter på sugeslangen Leste nok litt fort, er forskjell på høyttrykk og steam, det er helt riktig. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 (redigert) Prøv: Hempel GELCOAT CLEANER se her: http://www.hempel.no/Internet/inenoc.nsf/v...39?OpenDocument litt nede finner du den. FANTASTISK bra, jeg har brukt den på sklimønster. -------------- Har også prøvd denne fra Hempel: TEAK CLEANER, den er også kanonbra, for ordens skyld, denne ble brukt på Teak i sittebrønn. Redigert 27.September.2006 av SRA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.