Jump to content

Løse teppe i båt - ute

Per-Arne

Recommended Posts

Har en Skibsplast 605 uten teakdekk. Litt kjedelig og glatt til tider på dørken.

Har en "Welcome Aboard" matte fra Biltema som jeg har klippet til (med saks, gummi, ingen kantsying) på trinnet inn i båten. Noe tilsvarende kunne jeg tenkt å lagt løst på hele dørken. Gjerne delt i flere deler. Noen som vet om slike matter i større format enn dørmatte? Dvs tenker ikke på dyre tepper som må kantsyes, men billige med ordentlig gumme matte på baksiden som kan vaskes hardhendt (høytrykk).

Teppeforhandlerene selger et solid teppe med gummibakside og langsgående striper. Det finnes i grått, blått 0g muligens flere farger. Jeg har brukt dette på flere båter og er fornøyd. For å kunne løfte dørklemmene er de blitt tilpasset hver enkel luke. Jeg har limt de fast rundt kantene med en smal rimse dobbelsidig teip.

De selger båt tepper hos mange vanlige teppeforhandlere de kan man også få kantet vist man vil på samme måte som man kjøper en lang løper men det koster jo noen ekstra kroner da :smiley:

Jeg har tenkt på og kjøpe et vanlig gulv belegg som ser ut som skipsgulv til min båt nå i vinter men her må man være obs på at det kan være glatt vist man er våt på beina.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...