koh Startet 26.September.2006 Link til dette innlegget Startet 26.September.2006 Hei ! Noen som har erfaring med "Poste Restante Strømstad" ? Tenker på å kjøpe noen goodies fra et annet EU land. Selger er litt sær og godtar kun "pay at pickup" - hvilket gjør at jeg faktisk tror at denne varen kan bli billig. og lurer på følgende : Kommer det hentelapp fra postkontoret i Strømstad hjem til meg ? Kan dette gjøres som oppkrav - prisen er under 5000 så - det går vel greitt å betale med bankkort i Sverige. Skulle vel også tro jeg skjærer klar svensk toll & moms i det minste inn til sverige. Noen skjær i sjøen ? (bortsett fra Svinesund) ? -kox Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Du slipper svensk mva så lenge det er fra et EU-land ja. Det kommer IKKE hentelapp, du må selv følge opp saken. Å betale med kort er ikke alltid like lett, enkelte steder får du kun betalt 400,- med VISA, så da må du isåfall dele opp i delbeløp på 400,-.. Men det varierer, postkontoret der har kanskje norsk terminal også, en del bedrifter rundt grensa har det. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Hvis varene kommer på oppkrav (PF eller postförskott som det litt merkelig heter) så har ikke postkontoret betalingsterminal. Du må på Svensk Betalservice (tror jeg det heter) og betale. De ligger inne på Domus. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 (redigert) OK - men det er altså mulig å kombinere "poste restante" med "postforskott" - så får man hellre gå på Domus - eller rett og slett bruke EURO casch (haha) på posthuset-kox Redigert 26.September.2006 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Ligger en del info om dette på nettet f.eks; http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article285652.ece Har ikke prøvd dette selv, men vil ikke de varene som man bestiller bli belastet et kreditkort slik at det ikke er mye som skal betales ved avhenting av pakken/e i Strømstad? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
koh Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Joda normalt vil det det, og enda bedre er jo (i allefall for kjøperen) å benytte en betalingsmellommann feks PayPal slik at du slipper å oppgi kortinfo til alle du skal handle av. Det blir faktisk veldig enkelt - man klikker på buy, og så på pay, og etter et passord, ligger varene i postkassa. Men da altså ikke denne selgeren - her er det kun postordre som duger, og ekspedisjonsgebyret hans til Norge er 35Eu mens det er 15 til Sverige - så da med nosk mva i tillegg kan det bli noen kroner. -kox Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 EURO Nix. Nytter ikke. Du kan ikke betale på posthuset. Du må på Domus. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Det er absolutt ikke noen problemer å hente varer i strømstad på poste restante adress. Di har en betalings terminal inne på kontoret, hvis den tar Norsk kort ska jeg ikke si for mye om men 10 meter til venstre for inngangs dørra har du en "bankomat" der du kan ta ut penger hvis det skjærer seg med terminalen inne på posten. Kom ihåg att di ikke har åpent på lørdager men langåpent på Torsdager. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Noen på Sørlandet som har testet dette ut i Hirtshals eller Hansholm ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
skibsplast ohoi Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Er det noen som har noen nettadresser på gode butikker i EU land? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
OT-flyktning Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Er det noen som har noen nettadresser på gode butikker i EU land? Du finner antagelig en del i de gamle trådene. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Du må på Svensk Betalservice (tror jeg det heter) og betale. Det er nok Svensk Kassaservice du tenker på. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Det var vel kanskje det det het. Jeg fikk en del duppeditter på PF og måtte bort blandt bananer og kjeks på Domus for å betale. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.