Jump to content

Poste Restante Strømstad

koh

Recommended Posts

Hei !

Noen som har erfaring med "Poste Restante Strømstad" ?

Tenker på å kjøpe noen goodies fra et annet EU land. Selger er litt sær og godtar kun "pay at pickup" -

hvilket gjør at jeg faktisk tror at denne varen kan bli billig.

og lurer på følgende :

Kommer det hentelapp fra postkontoret i Strømstad hjem til meg ?

Kan dette gjøres som oppkrav - prisen er under 5000 så - det går vel greitt å

betale med bankkort i Sverige.

Skulle vel også tro jeg skjærer klar svensk toll & moms i det minste inn til sverige.

Noen skjær i sjøen ? (bortsett fra Svinesund) ?

-kox :flag_sw:

Du slipper svensk mva så lenge det er fra et EU-land ja.

Det kommer IKKE hentelapp, du må selv følge opp saken.

Å betale med kort er ikke alltid like lett, enkelte steder får du kun betalt 400,- med VISA, så da må du isåfall dele opp i delbeløp på 400,-.. Men det varierer, postkontoret der har kanskje norsk terminal også, en del bedrifter rundt grensa har det.

Joda normalt vil det det, og enda bedre er jo (i allefall for kjøperen) å benytte en betalingsmellommann feks PayPal slik at du slipper å oppgi kortinfo til alle du skal handle av.

Det blir faktisk veldig enkelt - man klikker på buy, og så på pay, og etter et passord, ligger varene i postkassa.

Men da altså ikke denne selgeren - her er det kun postordre som duger, og ekspedisjonsgebyret hans til Norge er 35Eu mens det er 15 til Sverige - så da med nosk mva i tillegg kan det bli noen kroner.

-kox

Det er absolutt ikke noen problemer å hente varer i strømstad på poste restante adress.

Di har en betalings terminal inne på kontoret, hvis den tar Norsk kort ska jeg ikke si for mye om men 10 meter til venstre for inngangs dørra har du en "bankomat" der du kan ta ut penger hvis det skjærer seg med terminalen inne på posten. Kom ihåg att di ikke har åpent på lørdager men langåpent på Torsdager.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...