Yafinn Startet 26.September.2006 Link til dette innlegget Startet 26.September.2006 (redigert) Jeg lurer på hvordan jeg skal få fjernet termostaten, jeg vet hvor den sitter, men vet ikke hva som hører med og ikke, og hvordan jeg skal få det ut. Og hvordan vet jeg at en impeller er plassert riktig vei? Sånn med tanke på hvilken vei drivakslingen svinger? Hvilken vei dreier drivaskslingen? Det gjelder en Tohatsu 25 Redigert 26.September.2006 av Mortex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Hei det bruker ikke og være flere deler på en termostat den kan f.eks se slik ut https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11772/termostat.ty_02.jpg , man skal vel helst se på den impelleren som sitter på motoren i fra før hvordan den sitter det kan være flere typer av disse. Sitér dette innlegget Link to post
Yafinn Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Okay, men jeg forstod nå. Så termostaten er ikke mer enn det der, nei... men da er det jo greit! ;) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Og hvordan vet jeg at en impeller er plassert riktig vei? Sånn med tanke på hvilken vei drivakslingen svinger? Hvilken vei dreier drivaskslingen? Først skal du sjekke dreierettning av motoren som er oftest med klokka. Hvis du setter sammen vannpumpen igjen så monterer du impelleren på akselen. Deretter legger du pumpehuset over akselen og så trykker du pumpehuset laaaangsom ned, ---- ikke med sterkt trykk (følsom) ----, mens du dreier akselen med klokka (omvent hvis motoren går venstre). > Husk at en impeller som er brukt, men som skal monteres igjen (hvis den er fremdeles myk og uten sprekk), må monteres i samme dreierettning som den ha vært montert før. > Husk også å montere kilen igjen, som sitter mellom aksel og impeller Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Ingar Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret fra Hvordan fjerne termostat og hvordan sette inn impeller? til Hvordan bytte termostat og impeller på 25hk Tohatsu? Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om, for mer informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.