Jump to content

Hjelp! Min Yamaha 140 hk fusker :(


Daffy

Recommended Posts

Forskjell på Femi og Klasse Sinten :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Huff, nei - bare glem det Daffy... Jeg har i grunn gitt´n opp, han får aldri greie på dette allikevel :lol:

 

Edit; Han greier jo engang ikke å lese resultatene av sin egen Poll... :lol:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

:sleep::sleep: ..... - Ellers kan du jo kose deg med litt lesestoff her.... http://www.mercurymarine.com/rude_awakening2

Det er jo nesten så man skulle tro det var forfattet i Vaksdal.... :lol:

 

 

Edit; Keyboard=Vaksdalsfleugel?

Moped= Vaksdalslimousin? ----- :lol::lol: - Du får ha meg unnskyldt, Sinten; nå har jo du tatt endel poeng i det siste som jeg ikke har gitt tilsvar på..... :wink:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Huff, nei - bare glem det Daffy... Jeg har i grunn gitt´n opp, han får aldri greie på dette allikevel :lol:

 

Edit; Han greier jo engang ikke å lese resultatene av sin egen Poll... :lol:

Vi får nok bruke tiden Rago... Husk han er enda ung og mangler nok en erfaring eller tre :smiley:

 

 

Jaha, korleis forklarar du då keyboard og moped? :lol:
Det er kontrasten til Fleugel og utenbordsmotor :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

-Nono, will never happens :smiley: Ble så nysgjerrig da MM hevdet at de hadde verdens beste outboardmotor - måtte se hva dette var... (Tok selvfølgelig på sterke solbriller før jeg gikk inn på nettsiden!) Og joda, der hadde de jammen gjengitt en gammal test i fra B&W magazine, gitt... :nonod: -Bare tull, selvfølgelig, det eneste man kan stole på er den testen :cool: YAMAHA :cool: har foretatt av 250-hesterne gjengitt på sine nettsider.. Der kommer sannheten for en dag; :cool: YAMAHA :cool: F250 skylte hårpomaden ut av verado-føreren med kjølvannet sitt... :yesnod:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Sorry, Sinten - YAMAHA er uansett hummer, alt annet kanari....

Så du meiner at Yamaha'en er kraftig overprisa og berre såvitt krabber av gårde på havets bunn (der den høyrer heime) medan Mercury suser elegant forbi med ein lyd som høyres ut som den vakkraste musikk :lol: ...

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post

Hummer beveger seg.

Kanari håper jeg blir værende rolig en stund til ;)

Ikke for det hvis det flytter hitover får vi jo brukt våre Fleugeler hele tiden :yesnod:

 

Men akkurat det er det visst mange som :boxing: om dagen...

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Huff, der må jeg nok notere Sinten for et poeng.... :rolleyes::lol: - Borsett fra at kanari pleier å stå i bur, har flyegenskaper som en hummer og stort sett bare lager støy.... Hummer er vel óg videre et utrykk for klasse, Sinten - kanari er pakketurisme... :wink:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

En liten oppdatering mens vi venter på at Daffy skal få tatt små grep rundt tenningsproblemene; Suzuki slipper verdens kraftigste 4-takts utenbordsmotor i 2007-kolleksjonen. Det er en helt ny 300 hk med et sylindervolum på 4,0 l. - Altså en helt ny blokk og ikke en oppumpet 250hk.... - Lite trolig den kommer til Norge annet enn på bestilling...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Har lest litt om den jeg også.

Tror nok det blir en skikkelig motor ja.

Redd den blir litt stor for båten min :headbang:

 

Får nok fikse denne tenningen istedet :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Jepp, må bare beundre Suzuki for de grep de har gjort de siste 10 årene :flag: - Forøvrig, ingen grunn til panikk - Jeg har hørt et rykte om en helt fantastisk skatt;

Fantastiske :cool: YAMAHA :cool: jobber nå med en skikkelig "jevel" (Jewel?) - En V8 på 5,0 l. som sannsynligvis lanseres i 2008-kolleksjonen... Det vites ikke om det blir en HPDI eller 4-takt, men den får uansett et uhyggelig potensiale :eek: 350?

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Jepp, Sinten - husker denne da den kom, - STOR_motor fikk et nytt begrep, 200 Black Max til Mercury (som var drømmen dengang!! :nonod: ) så ut som en 9-hester ved siden av.... :lol:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Det gjør antagelig 140 hk min mot denne V8 eren også :eek:

Må si jeg gleder meg til å se den :cheers:

 

Blir nok for stor denne også Rago :cryin:

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
  • 2 måneder senere...

Ryktene vil ha det til at prototypen på denne blir presentert på Miami boat show 15 februar. Er i størrelsesorden en 350hk. 4T 5,0 l. som kan leveres med Duoprop. Markedet forventes å være singel og twin montasje på båter som i dag har twin og trippel.... :cool: ..... - Ja og selvsagt mulighet for å redusere fra åtte til fem på en "Smuggler" da..... :wink:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

eller fortsatt beholde 8 stk kanskje :rolleyes:

 

får ikke reist over og sett på den :cryin:

Så en får vel smøre seg med tålmodighet og vente til den kommer hit da.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
  • 1 måned senere...
begynn med å måle utgang fra CDI til coil (4stk)- Svart/hvit leder og svart (Jord) skal være 1V frakoblet i stikker når kjøres på starter, 85V tilkoblet kjørt på starter, (140V 1500o/min og 135V ved 3500/min)
I dag har jeg fått målt litt

Ble ikke helt klok av dette :crazy:

 

Resultatene er her

frakoblet

1 - Øvre Styrbord = 0,18 V

2 - Øvre Babord = 0,18 V 0,64 akkurat i det jeg skrudde av tenningen

3 - Nedre Styrbord = 0,21 V 0,36 akkurat i det jeg skrudde av tenningen

4 - Nedre Babord = 0,16 V

 

V 1500 o/min

1 - Øvre Styrbord = 3 V

2 - Øvre Babord = 3 V

3 - Nedre Styrbord = 2,4 V

4 - Nedre Babord = 2,4 V

 

v 3500 o/min

1 - Øvre Styrbord = 5 V

2 - Øvre Babord = 5 V

3 - Nedre Styrbord = 4,2 V

4 - Nedre Babord = 5,5 V

 

Kan det være at det stilles spesielle krav til måleinstrument her?

Eller er det noe annet som kan være feil?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...