rago63 Svart 2.April.2007 Del på Facebook Svart 2.April.2007 Har sendt deg en mail med litt info... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 9.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2007 (redigert) Har lagt ut video av startforsøk med diverse plugger utkoblet her. Der er det også bilder av tennpluggene. 55 kbps (828kb) 357kbps (4,81MB) 520 kbps (6,71MB 1 Mb (13,7MB) Hei igjen! På slutten av denne videoen er det bilder av alle pluggene.Er det noen som kan si noe om dette? Ellers kan jeg nevne at jeg nå har forsøkt å bytte øvre babord coil med nedre babord coil. Resultatet ble at den fortsatt tenner på nedre babord sylinder, men ikke på øvre. Dreier vel litt i retning CDI boks likevel dette kanskje Redigert 9.April.2007 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Panasync Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Hei igjen! På slutten av denne videoen er det bilder av alle pluggene.Er det noen som kan si noe om dette? Ellers kan jeg nevne at jeg nå har forsøkt å bytte øvre babord coil med nedre babord coil. Resultatet ble at den fortsatt tenner på nedre babord sylinder, men ikke på øvre. Dreier vel litt i retning CDI boks likevel dette kanskje Den koster heller ikke all verden fra USA.. Fant ikke til 89 modell 140hk i farten, men til 130hk. Og den koster 370$ pluss frakt og norsk mva.. Er faktisk godt mulig det er samme delen, beste er å sjekke delenr på selve delen :) Jeg kjøpte CDI-unit med mer derfra selv, og prisen ble cirka 30% av tilbudet jeg fikk fra lokal forhandler Når du byttet coil, så byttet du vell komplett med pluggledning? Har du byttet pluggene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ynroenn Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Minner veldig om de problemene jeg hadde med min 115 yamaha for 3 år siden. Satt den inn hos TSG i Strømmen. De hadde en "ekspert" de brukte på elektriske problemer med motorer. Han sa med en gang at det enten dreide seg om statoren eller cdi enheten. Betalte for en halv time med feilsøk og en halvtime for montering av cdi enheten. Tror selve enheten kostet drøye 5000,- + moms. I tilegg så røyk styrekabelen (hadde rustet fast) da mekanikeren skulle snu på rattet. Var allerede midten av juni, og lysten til å komme seg på vannet var formidabelt stor. Jeg betalte derfor "gladelig" 12000,- 2 dager seinere:sad: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Hei! Både CDI og stator koster rundt det samme. Så lenge du ikke får målt spenningene og feilsøkt som beskrevet i det kapittelet jeg sendte deg er det vanskelig å sette fingeren på en av disse. Dvs 3000.- for CDI---- men så var det ikke denne allikevel, det var kanskje statoren - da må jeg av med svinghjulet- det har jeg ikke verktøy til - osv osv.... Det som gnager litt er at dette begynte å komme innimellom på full fart... i tillegg til at ledefjæra inne i plugglednngen ØBB har en misfarging... Sender deg en IM med et nytt forslag.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
VortexSurfer Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Dessuten skal ikke du ha suzuki på båten din :nono: Glemt medisinen din du.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 - Er ikke du ute å kjører båt?? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
VortexSurfer Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Venter på en ny 5-bladers propell,så båten får tatt en hvil frem til helga. Gleder meg som en unge til å prøve den ,kjører 4-blads Bravo 1 per nu....hva kjører du? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Høres ut som 5 hesteren vi har på hytta nor noe gummi inne med propellen var slitt. Dette gjorde at den fridde når man kjørte framover. Men tviler på at det er ditt problem da Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Ballistic og Power-tech.. Har en 4 blader PT i bestilling fra USA pr i dag... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 10.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2007 Når du byttet coil, så byttet du vell komplett med pluggledning?Har du byttet pluggene? Ja byttet plass på coil øvre og nedre (Byttet selvfølgelig også ledningen inn til coilen )Nå er jeg (forhåpentlig ikke kortvarig) veldig glad men også veldig flau Det enkle er ofte det beste ja lurte her om dagen på om jeg hadde byttet pluggene eller ikke. Det var jo et tidlig råd så jeg var sikker på jeg gjorde det da jeg testet tenning med en og en plugghette. men da du spurte om det i dag tenkte jeg at jeg kan jo sjekke. Da jeg kikket i skuffen lå det fire nye plugger der. Reiste straks ned og byttet de og det var tenning på øvre babord sylinder Husker vagt at jeg vurderte det som unødvendig da pluggene i følge tildigere eier hadde byttet de dagen før jeg kjøpte den. Og disse symptomene dukket opp på slutten av den sommeren. (Etter få gangtimer) Beklager så mye til de det måtte berøre som eventuellt har grublet unødvendig for meg Når det er sagt er den jo ikke testet med belastning enda. Det håper jeg at jeg får gjort i morgen. Var allerede midten av juni, og lysten til å komme seg på vannet var formidabelt stor. Jeg betalte derfor "gladelig" 12000,- 2 dager seinere:sad:Det skjønner jeg på en måte. Jeg har lett litt etter CDI boks de siste dagene jeg også. Brukte motorer og hørt med Ravns Garage blant annet. (Vet de har endel elektrisk også til andre merker) Foreløpig glad jeg ikke bestilte noe for å si det slik... i tillegg til at ledefjæra inne i plugglednngen ØBB har en misfarging...Tror ikke det har så stor betydning. Med mindre det har noen betydning at dette kom i begynnelsen på full fart da.Og at det hjalp å trekke av på gassen for så å gi på igjen. Men da jeg kikket på den var den blank i kontaktpunktet mot pluggen. Høres ut som 5 hesteren vi har på hytta nor noe gummi inne med propellen var slitt. Dette gjorde at den fridde når man kjørte framover. Men tviler på at det er ditt problem da Nei det er nok ikke det. Men takk for tipset Det høres vel nesten motsatt? At den plutselig får høyt turtall i stedet... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Panasync Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 (redigert) Gratulerer! Det er ofte slik at vi mennesker tenker det verste, og begynner i feil ende Faktisk hatt samme problem med en bilmotorer med helt nye Bosch super 4 plugger 2 ganger!! Redigert 10.April.2007 av Panasync (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ynroenn Svart 11.April.2007 Del på Facebook Svart 11.April.2007 Det var godt det løst seg på en rimelig måte. Til og med i god tid før båtsesongen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 11.April.2007 Del på Facebook Svart 11.April.2007 :lol: Vi skulle ikke si noe om dette, jo Håper det ordner seg nå, dette vil jo forklare misfargingen inne i plugghetta.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 11.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2007 Følte vel at jeg skylte dere dette da Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 11.April.2007 Del på Facebook Svart 11.April.2007 -Skynd deg å prøvekjøre nå , så vi får vite hvordan det går Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 11.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2007 Må vel komme meg hjem fra jobb først Men nå reiser jeg Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Svart 11.April.2007 Del på Facebook Svart 11.April.2007 Ja den for mer turtall (blir jo ikke noe motstand fra propellen) men hørtes litt ut som det på filmen men jeg har tatt totalt feil Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 12.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2007 -Skynd deg å prøvekjøre nå , så vi får vite hvordan det går :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :cool: :cool: brom brom Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
ynroenn Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 HERRRLIG Det er når jeg hører denne lyden at jeg har lyst til å beholde to-takteren min litt lenger Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 (redigert) Herlig! (i mangel på japansk flagg... ) Satt å så på videoen og ble litt inspirert.... - Ser det er mange som har slike flotte signaturer med mørkeblå tekst, enten på latin eller engelsk eller noe sånn.... -Lurte litt på denne: ....Every fourstroke outboard engine is to be considered as a geriatric device.... -Eller blir den for sterk, tror dere..... Følte vel at jeg skylte dere dette da HHÅÅÅ!! (Uttales med Fleksnes-stemme!) Du skylder oss mmyyyye mer enn det; -En kasse lys pilsnerøl pr. postet innlegg med råd, tips og tiltak om tenning. Det innrømmes kun en 6-pack Farris for råd i denne tråd om bensin og forgasser. -4 dypkjølte bokkøl servert i isfylt isoporkasse som ikke har vært benyttet til oppbevaring av fisk. Dette skal serveres en varm sommerdag med mer enn 25 grader i skyggen. Antall serveringer skal utlignes med tilsendte, oppriktige mente IM. - Personlige, håndskrevne julekort med glansede bilder av enten engler eller stemningsbilder i fra småbygder rundt om i distriktsnorge med vintermotiv. Disse frankeres med frimerker av den gamle typen som skal fuktes på baksiden. Julekortene sendes hvert år i god tid primo desember for en tidsperiode på 10 -ti- år. -Et påskeegg med en minimumsdiameter målt i eggets lengste retning på 300mm. Dette skal fylles til randen med kjent, norskprodusert kvalitetsgotteri. (Ikke svenskegodis) -Ca 3 kg. med klistremerker og annet reklamemateriell for motormerket Suzuki. Dette innhentes av av skyldner iført mørke solbriller og vannkjemmet hår hos den stedlige, respektive Suzuki-forhandler for videredistribusjon til BP-medlemmer som har ytt bidrag i denne tråd med hensyn på tenning. Disse skal utelukkende benyttes til oppfyring i peis, ovn, St.hans-bål eller liknende pyrotekniske installasjoner. Angitt mengde er å betrakte som pr.medlem. Medlemmer med innlegg relatert til forgasser innrømmes et -1-Honda-klistremerke, - selvfølgelig til samme avbenyttelse. Med leveransen skal det vedlegges en oppfordring til å ikke benytte matriellet til antenning av nyttårsfyrverkeri. -2 kg kaffe av merket Rød Coop. Gul Coop kan som et engangstilfelle leveres hvis den stedelige forhandler har en temporær utsolgtsituasjon i innkjøpsøyeblikket. - En helsides annonse innrykket i lokalavisen Farsunds blad, - mandagsutgaven - hvor vi gis hederlig omtale; ja -rent frem skamroses vil jeg si. Annonsen skal være tettskrevet uten illustrasjoner av noen art. - Et stk. rundbolt med en diameter på 32mm. Dette av stålvalitet AISI 316, og kappes i en lengde av 254mm. Finpoleres for hånd og avgrades ved snittkanter. Innkjøp av materiale anbefales foretatt hos firma Astrup A/S -Hmmm.... dette skulle vel være det jeg kommer på i farten Redigert 12.April.2007 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Panasync Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 :lol: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
gammabusa Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 Godt det ikke var noe alvorlig, håper det er OK at jeg heller velger en 6 pack MØRKT øl?? hehe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 12.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2007 (redigert) HHÅÅÅ!! (Uttales med Fleksnes-stemme!) Du skylder oss mmyyyye mer enn det; Pekka! Det her klarar vi aldrig att betala God fantasi har du iallefall Vurdert å bli advokat? Deilig at det fungerer Jeg er dere evig takknemlig Redigert 12.April.2007 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 12.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2007 Så i dag at det hadde rent olje langs undervanshuset. Den var sort Synes ikke på bildet her men det lå også noe rundt innerste kanten på propellen. Tenkte dette kunne være lekkasje fra gearoljen, men synes den var for sort. Tømte derfor ut gearoljen nå Ser da grei ut den? Kan denne sorte oljen komme av bensin med olje som har lagret seg i øvre babord sylinder og som nå har blitt forbrent? Eller kan det være noe annet? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.