Samui Startet 27.September.2006 Link til dette innlegget Startet 27.September.2006 Har en Volvo D6 350 med DPH drev. Bor ikke i Norge så har ikke tilgang på alle mulige gode produkter for vask av båten. Leste en artikkel i april om at det er muligt å bruke fortynnet saltsyre for å fjerne restene etter rur på drev. Finner ikke opplysninger om dette nå, har søkt og søkt, men får bare opp produkter med saltsyre. Om det er muligt å bruke saltsyre til dette formålet hvordan blander man (35 % saltsyre) og ikke minst hvor lenge skal dette sitte på. Skal det spøytes på eller smøres på ? Kan man høytrykkspyle det av? På forhånd takk for alle gode råd. Hilsen Tore Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Jeg har brukt Seaclean på rur. Det virket veldig bra. I den er det en eller annen slags syre! Sprutet fortynnet Seaclean på, og spylte av med vann etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 DeepClean tar også ruren. Jeg tynner den 1:10 og lar den virke noen minutter, så spyler jeg av. Den renser forøvring det meste! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Nor_west Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Jeg har brukt saltsyre som er kjøpt hos fargehadleren,og det fungerer utmerket til å bli kvitt ruene på drevet.Jeg brukte kost,men det er sikkert enklere å spøyte det på,etter det har sluttet å koke spyler du av med rent vann.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Hei og velkommen til Baatplassen Jeg vet ikke hvordan saltsyre er mot plast,men vær obs på at det er en del plastdetaljer på DPH drevet. Bla den plata som er over propellen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Der hvor jeg har hatt Yamarinen i opplag, har de altid vasket båtene med maursyre, da forsvinner det gule langs vannlinjen. Men båten skal raskt skylles. Båten blir ren og pen. Om det er noe blandningsforhold eller ei, anes ikke Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Styrbert Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Hei! Det er sterke saker dere snakker om. På med oljehyre, hansker og ikke minst briller Å sprute/sprøyte - vær forsiktig når det blåser... ikke innhaler forstøvningen mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.