Patnyg Svart 27.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Er noe i denne gata jeg tenkte på. Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 27.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 27.September.2006 Link til dette innlegget Svart 27.September.2006 På bilextra har de diodelys som er basert på utenpåliggende motering på biler (i kanalene) kanskje det kunne vært noe? Så forresten veldig kult ut :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
bliss X Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Hvis man på død og liv skal montere slikt jalla utstyr så bør man hvertfall være sikker på at man bruker komponenter som er beregenet på maritimt miljø, og det koster sikkert en del. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Hvis man på død og liv skal montere slikt jalla utstyr Vel, synes kanskje det kunne vært kjekt å ha slikt lys under bade-platformen om en skulle uti om natta! Var jo ikke direkte stygt heller da! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Smaken er som baken, delt... personlig så synes jeg slike ting er harry og "horete"... men respekterer jo at andre har andre meninger selvsagt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Larspo Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Helt enig om at det er harry, men kan være praktisk...når man skal se i vannet i mørket, men thats it. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Jeg monterte diodelys fra Hella Marine i min båt. Riktignok langs dørken på uteplassen. Disse lysene fra Hella Marine tåler saltvann. Det følger med pakning så jeg ser ikke noe problem med å montere disse over vannlinjen. For å være sikker kan du bruke litt Sikaflex i tillegg. Hella diodelys Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Mouche Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Smaken er som baken, delt... personlig så synes jeg slike ting er harry og "horete"... men respekterer jo at andre har andre meninger selvsagt.. Helt enig, men lite lysten på å ligge i nærheten av et av disse "juletrærne"! Penger pluss tid= god smak? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Patnyg Svart 28.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Jeg er enig i at det kan bli litt horete. Derfor begynner jeg og revurdere dette prosjektet. Skal hvertfall ha en led spot i noen av stuerommene jeg bruker mest, og som jeg har ting jeg bruker mest. Tenker på kvelden og slikt. så jeg ser hva jeg evnt, tar opp som skal brukes. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Er det slik at Patnyg kjenner til et sted hvor det er mulig å få kjøpt disse diodelysene til en billigere penge enn det som er butikk-pris? Jeg har mye glede av rødt lys om kvelden/natten for å motvirke at nattsynet skades og er interessert i slike diodelys - forutsatt noe rimelig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Smaken er som baken, delt... personlig så synes jeg slike ting er harry og "horete"... .. Kan bli noe overdrevet da, men det kan oxo være meget stilig. Har selv endel diodelys innvendig i båten med tanke på at det gir et bedre lys og sparer batteribakkene mine for noe strøm. Det ble ganske bra sålangt er jeg fornøyd. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
HomerSimpson Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 (redigert) Jeg hadde 4 diodelys til å lyse opp dørken ute. Hvert av lysene brukte 0,5 watt, tilsammen 2 watt. Kunne stå på i timesvis uten å tappe batteriene av betydning. Hvert av lysene lyste minst like mye som en 10 watts lyspære. Redigert 28.September.2006 av Østlendingen (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Ingar Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Da antar jeg at de bestod av flere lysdioder. En enkelt lysdiode forbruker typisk 0.05W Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Da antar jeg at de bestod av flere lysdioder. En enkelt lysdiode forbruker typisk 0.05W Det var 4 stk lysdioder i hver lampe. Specifications Material Description UV and impact resistant plastic Installation Pre-wired with 120mm of cable Protective System IP 67 Mounting Recess or surface mount 3 stainless steel screws included Light Source 4 LEDs Operating Voltage 12V or 24V DC Power Consumption 0.5W Outline Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
borre16610 Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 For de som lurer på undervannslys... Skroggjennomføring i bronse med crystalsaphire linse. 12V 55w Xenon. USD 1200 Bør nok ha minst 2 for rette effekten. Yachten på bilde over har en kraftigere variant for 110V ca USD 2500stk Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 pris??? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Patnyg Svart 28.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Roaldbj Jeg så at watski hadde rødfarget diodelys. Kostet ikke mer enn 150 ca. Sitér dette innlegget Link to post
Brhukkelberg Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Hei! Har lest litt på dette emnet, ser at det er veldig mye interesse for denne type undervannslys. Underwater lights limited lager denne type lys, Brødrene Hukkelberg er importør i skandinavia, er plassert i aukra. dette er lys som er laget i sterk alum/bronse legering, og godkjent av Lloyds. får de i alle størrelse. 12v, 24v, 110v og 230v, allt fra 50w halogen til 250w Xenon. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11467636 Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Hva skal dere med undervannslys egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Du finner undervannslys hos importør Telmo også. Sjekk side 28 i 2007 katalogen. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Marwin Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Hva skal dere med undervannslys egentlig? Fisking mann, FISKING! ...Skroggjennomføring i bronse med crystalsaphire linse. 12V 55w Xenon. Kjekt! Fisking om natta; Med lys! Kalles visst "lystring" på visse kanter av landet. Mener DET lovlig? Var en gang inne på tanken å plassere lys inne i et Norges-glass og senke det ned :rolleyes: (Kunne ikke dy meg!!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.