Jump to content

Lage hull i skrog over vannlinje? (for diodelys)

Patnyg

Recommended Posts

Smaken er som baken, delt... personlig så synes jeg slike ting er harry og "horete"... men respekterer jo at andre har andre meninger selvsagt.. :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg monterte diodelys fra Hella Marine i min båt. Riktignok langs dørken på uteplassen. Disse lysene fra Hella Marine tåler saltvann. Det følger med pakning så jeg ser ikke noe problem med å montere disse over vannlinjen. For å være sikker kan du bruke litt Sikaflex i tillegg.

Hella diodelys

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Jeg hadde 4 diodelys til å lyse opp dørken ute. Hvert av lysene brukte 0,5 watt, tilsammen 2 watt. Kunne stå på i timesvis uten å tappe batteriene av betydning. Hvert av lysene lyste minst like mye som en 10 watts lyspære.

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Ny Flem.jpg

Da antar jeg at de bestod av flere lysdioder. En enkelt lysdiode forbruker typisk 0.05W

Det var 4 stk lysdioder i hver lampe.

Specifications

Material Description

UV and impact resistant plastic

Installation

Pre-wired with 120mm of cable

Protective System

IP 67

Mounting

Recess or surface mount

3 stainless steel screws included

Light Source

4 LEDs

Operating Voltage

12V or 24V DC

Power Consumption

0.5W

Outline

Ny Flem.jpg

• 1 år senere...

Hei!

Har lest litt på dette emnet, ser at det er veldig mye interesse for denne type undervannslys.

Underwater lights limited lager denne type lys, Brødrene Hukkelberg er importør i skandinavia, er plassert i aukra. dette er lys som er laget i sterk alum/bronse legering, og godkjent av Lloyds.

får de i alle størrelse. 12v, 24v, 110v og 230v, allt fra 50w halogen til 250w Xenon.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11467636

Hva skal dere med undervannslys egentlig?

Fisking mann, FISKING!

...Skroggjennomføring i bronse med crystalsaphire linse. 12V 55w Xenon.

Kjekt! Fisking om natta;

Med lys!

Kalles visst "lystring" på visse kanter av landet.

Mener DET lovlig? :rolleyes:

Var en gang inne på tanken å plassere lys inne i et Norges-glass og senke det ned :rolleyes: :rolleyes:

(Kunne ikke dy meg!!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...