Jump to content

Erfaringer med Volvo TMD 40

qwerty

Recommended Posts

Jeg vurderer en Nordwest 740. Her er det montert en Volvo TMD40, tror det var ca 130 Hk.

Driftstid ca 3000 timer.

Jeg synest dette høres høyt ut.

Hva mener dere erfarne båtfolk om dette?

Ellers ønskes tilbakemelding om NW740?

Ser på forumet at det er greie erfaringer rundt denne båten.

Har også sett litt på Halco 26, da med drev.

Erfrainger her?

Er mottakelig for andre tips og råd.

Vi snakker om båter i prisklasse ca Kr 250 000,-

Takk for tilobakemelding.

Mvh

Stein

Hei!

Har selv 2 TMD 40 motorer og er hittil formøyd med erfaringene.

Fra tidligere vet jeg at varmeveksleren kan tette seg, da dette er platekjøler.

Har vert skrevet mye om topplokk på 40 motoren, men jeg tror det er mest på TAMD 40.

Anngående røyk så er det mye mindre røyk av mine 26 år gamle VPer enn det jeg har sett på mange andre dieseler! En liten dott akkurat i oppstarten så er det vekk!

Jeg vurderer en Nordwest 740. Her er det montert en Volvo TMD40, tror det var ca 130 Hk.

Er mottakelig for andre tips og råd.

Vi snakker om båter i prisklasse ca Kr 250 000,-

Takk for tilobakemelding.

Mvh

Stein[

Nordwest 740 er ett greitt alternativ i en overkommelig prisklasse.Med 130 HK gjør den bra fart,litt trangt er det nok i motorrom,men til å leve med.

Hva slags Nordwest er det snakk om? 740 med støpte benker ute,741 med flybridge eller 742 som har dekk med god plass spes.til fiske.

Har du spørsmål om Nordwest 740 så spør i vei

Redigert av GAS (see edit history)

3000 timer med godt vedlikeholdt maskin er ingen problem. Vil heller ha en godt brukt maskin enn en dårlig lagret maskin ... de fleste båtmotorene står seg ihjel i dag ...

Ikke mye HK uttak per Liter på A maskinen, så bør være en god sliter. Eneste svake punktet jeg fant med maskinen var det originale eksosbendet som rustet invendig, og gav noe krøll med for stor motstand i eksosen.... rundt 1/2 time å fikse med et ny del, og "overkommelig" i pris. Kjenner ikke til girkassen til 40 maskinene med rak askling, men kan si at jeg ikke likte girkassen til 41 maskinene.... og en del som jeg kjenner har skiftet ut standardgirkassen som V... leverte med 41 maskinene. Kan ikke huske å ha hørt det samme of 40 maskinen, men med 3000 timer så regner jeg med at det er gjort, eller ikke er relevant....

Båten får andre kommentere på...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...