Jump to content

Snekke med samme stikkøye løsning som Scand 25?

Espen C

Recommended Posts

• 2 år senere...

til alle comet 26 hetsere. Den stod kanskje ikke først i køen når det ble utdelt utseende, men skal du ha tilsvarende uteplass samt AC må du godt over 30 fot for å ikke snakke om stabilitet og comfort. Og hadde jeg hatt hasla hadde jeg ivhertfall ikke turt å snakke, det ser jo ut som en forvokst gjedde med overbygg, dessuten er uteplassen her mindre enn i en sjømann 22 ;)

Slapp av Exit II. Tror ikke det var vondt ment.

Som du sier veldig romslige er vel ikke produsert noe romsligere 26 foter. Svogeren min solgte en for noen få dager siden. Så jeg kjenner litt til dem.

Men må også innrømme at det er ikke den vakreste snekka jeg ser. Men den har sin sjarm for det.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Nei det er sant, men det er nettopp fordi den har så god plass utformingen er slik den er. Gamle snekker er sjeldent pene. Har hatt både nidelv 24, sollux 24, sandvik 25, 28 og risør 27, synes heller ikke disse er verdens peneste, ønsker man en pen og tidløs snekke så må det bli joda 7500, scan, polar 770, agder etc. Siste båten vi hadde var risøren, 2 fots-syken stod plutselig for dør, og da er det ganske imponerende å gå over til en 26 foter, det sier meget ;) . I sommer var vi 5 voksne og 4 barne, alle sov utmerket.Var på Kommersøya i sommer, da dregget vi ved siden av en skarpnes 30, og etterhvert som formen ble bedre og lufta tynnere så spratt vi over i comet'n for å få plass til alle:P Hadde det ikke vært for at beddinga løsnet så hadde sommeren vært fullverdig:)

Jeg har en Joda 7500 med ny hjemmelaget innredning inspirert av både Jodas originalløsning med to køyer i baugen, og av Nidelv 25 Classic.

Ryggstøttene i salongen kan trekkes litt bakover og hektes opp i taket. Dermed blir det to køyer som jeg med litt godvilje kan ligge i. (183 cm høy & tynn) Under fordekket er det taklys, så det er ganske koselig der.

Så slår du ned bordet, og da blir det liggeplass til to voksne til, på tvers av båten.

I stedet for et klesskap foran førerplassen, er det tatt vekk, og laget stikkøye inn under der, og et hengeskap mellom stikkøya og salongen. Den stikkøya er blitt så lang at jeg kan ligge helt utstrakt, men ikke noe mer heller.

I tillegg er det to trange liggeplasser i solsenga bak, under kalesjen.

Edit:

Klikk på signaturen min for bilder...

Tviler på at noen andre snekker har samme stikkøyeløsning som Scand 25, for hvor skal da toalettet være?

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Jeg hadde en Windy 26 snekke med stikkcabin i styrbord side. Det var en trivelig båt med diiger uteplass. Det står ofte en VP MD21 som er for liten til denne båten. Noen har ettermontert større motor. Se om du finner en slik. På minussiden kan nevnes ; trangt do, ikke god i sidesjø. Ellers er det mange plusser, og gjennomgående solid bygget i forhold til mange andre norske fra åttitallet. Windy stod for kvalitet også den gang.

ja ble imponert over Polaren din flight. Man skulle ikke tro det var en 79 mod, en fryd for øyet. Dersom 2 fots- syken skulle dukke opp så er det polar jeg vil ha;)

Ja JODA 7500 er en en flott båt, god plass og fornuftige løsninger, hadde en selv men problemet var at det satt en bukh 36 i den, og det er for lite i en slik båt da dette egentlig er en halv/planer snekke. Fikk denne billig, sikkert pga motoren, satt senere inn en vetus i den og solgte den med litt gevinst ;)

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...