Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

On 8/21/2022 at 6:59 PM, tobixen said:

Det finnes jo en del internasjonale nettsteder for slikt, men de fleste krever at man betaler ganske mye i medlemsskapsavgift for å kunne svare på annonser.  Vel, sett i sammenheng med ha vi legger igjen i gjestehavnsavgifter og resturantbesøk så er det strengt tatt ikke mye penger det er snakk om ... men allikevel, jeg er litt prinsipielt i mot nettsteder hvor man må betale et par hundrelapper bare for å kunne besvare en annonse.

Jeg prøvde vogavecmoi nå, mener å huske at jeg en noe tilsvarende erfaring med crewexchange.  Man legger ned masse innsats i å lage en annonse og registrere data om båten.  Man registrerer at det er mulig å betale for noe slags form for "klubbmedlemsskap", men man lever i en antagelse av det kan brukes for å låse opp ekstra fordeler etterhvert, at kjernefunksjonaliteten er tilgjengelig uten betaling og/eller at man kan prøve plattformen uten å betale noe.  Så får man plutselig et svar på annonsen - og så skriver man et svar tilbake ... men i det man trykker på "send"-knappen så får man slengt opp en betalingsmur i ansiktet.  I tilfellet vogavecmoi kan det hende jeg betaler 12 euro for å sende én eneste melding (så langt har jeg ikke lykkes med det - betalingsleverandøren deres gav meg bare en "error 5" eller noe slikt, så jeg har fortsatt ikke fått besvart meldingen).  Eller kanskje det blir 24 euro - det står noe om "minimum 2 months" der?

I tilfellet crewexchange fikk jeg vel en melding som jeg betalte flere hundre kroner for å besvare, uten at det endte opp i noe ekstra mannskap.

Jeg synes det er på grensen til lureri, utrolig frekt rett og slett.

Vel, det var dagens klaging og syting.  Kanskje jeg bare rett og slett er gjerrig.

tobixen

tobixen

On 8/21/2022 at 6:59 PM, tobixen said:

Det finnes jo en del internasjonale nettsteder for slikt, men de fleste krever at man betaler ganske mye i medlemsskapsavgift for å kunne svare på annonser.  Vel, sett i sammenheng med ha vi legger igjen i gjestehavnsavgifter og resturantbesøk så er det strengt tatt ikke mye penger det er snakk om ... men allikevel, jeg er litt prinsipielt i mot nettsteder hvor man må betale et par hundrelapper bare for å kunne besvare en annonse.

Jeg prøvde vogavecmoi nå, mener å huske at jeg en noe tilsvarende erfaring med crewexchange.  Man legger ned masse innsats i å lage en annonse og registrere data om båten.  Man registrerer at det er mulig å betale for noe slags form for "klubbmedlemsskap", men man lever i en antagelse av det kan brukes for å låse opp ekstra fordeler etterhvert, at kjernefunksjonaliteten er tilgjengelig uten betaling og/eller at man kan prøve plattformen uten å betale noe.  Så får man plutselig et svar på annonsen - og så skriver man et svar tilbake ... men i det man trykker på "send"-knappen så får man slengt opp en betalingsmur i ansiktet.  I tilfellet vogavecmoi kan det hende jeg betaler 12 euro for å sende én eneste melding (så langt har jeg ikke lykkes med det - betalingsleverandøren deres gav meg bare en "error 5" eller noe slikt, så jeg har fortsatt ikke fått besvart meldingen). 

I tilfellet crewexchange fikk jeg vel en melding som jeg betalte flere hundre kroner for å besvare, uten at det endte opp i noe ekstra mannskap.

Jeg synes det er på grensen til lureri, utrolig frekt rett og slett.

• Create New...