Larspo Startet 28.September.2006 Del på Facebook Startet 28.September.2006 Jeg har hatt en ørliten lekasje i septik-tanken min. Nå har jeg brukt 4 dager på å montere den ut (dette er noe som Windy tydligvis monterer aller først i båten). Da ønsker jeg at den skal være i god stand når jeg setter den tilbake og ønsker å foreta en grundig rens av den innvendig for å kontrollere tæring. Er det noe vidundermiddel som er å anbefale til dette formålet? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Jeg anbefaler kloring og ferskvann som står i noen god timer. Deretter kan du la ferskvann renne gjennom tanken en times tid. Gjentas om første kloringbehandling ikke virker tilstrekkelig. Pleier å virke hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Hva du enn gjør hold deg unna midler som inneholder kautsisk soda. Soda og aluminium går dårlig sammen- Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Smaapala Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Hei Tror faktisk at noen av sanitærvæskene som er i handelen er Alkaliske. Altså soda. Er ikke helt sikker på denne påstanden, men jeg hadde en kanne sanitærvæske stående ved siden septik tanken av aluminium og bak kannen fikk jeg hull i tanken.Hullet så ut til å ha blitt tært fra utsiden. Kan skrive unde på at soda og aluminium går dårlig sammen, da jeg i andre tilfeller har sett dette i praksis. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 29.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2006 Prøvde litt med saltsyre, men virket som om aluminiumen nesten begynnte å frese. Klor skal jeg prøve med (ikke klor og saltsyre...har hørt det er en dårlig mix). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.