Jump to content

NMT 450 systemet

Storø

Recommended Posts

Er nok litt missvisende i artikelen. Er ikke snakk om NMT 450, bare at det nye systemet går på frekvensen 450MHz som tidligere var brukt av NMT450 (og nå er sluppet fri).

Tja, misvisende.....? firmaet som nå digitaliserer "det gamle 450-båndet" heter vel Nordisk Mobiltelefon og de kjører jo på 450 MHz så da blir jo også NÅ forkortelsen NMT 450 selv om de selv kaller produktet sitt for ICE.

Tja, misvisende.....? firmaet som nå digitaliserer "det gamle 450-båndet" heter vel Nordisk Mobiltelefon og de kjører jo på 450 MHz så da blir jo også NÅ forkortelsen NMT 450 selv om de selv kaller produktet sitt for ICE.

Poenget var at NMT 450 før 2005 og NMT 450 etter er 2 vidt forskjellige saker. Ene er digitalt andre er analogt. Ergo, gammelt NMT 450 kan IKKE brukes på nytt NMT450 som det var spørsmål om.

Det er vel ingen som har hevdet at gammelt utstyr kan brukes.

Nei, men slik begynnte tråden:

Kan det være at det har noen hensikt å beholde de gamle telefonene for det tilfellet at noen skulle finne på å sette systemet i drift igjen ? Kommentarer imøtesees - fakta er enda bedre - om noen kjenner til saken.
Poenget var at NMT 450 før 2005 og NMT 450 etter er 2 vidt forskjellige saker. Ene er digitalt andre er analogt. Ergo, gammelt NMT 450 kan IKKE brukes på nytt NMT450 som det var spørsmål om.

Jeg antydet ALDRI at NMT 450 før og etter 31.desember 2004 var det samme! Jeg påpekte bare at: "firmaet som nå digitaliserer "det gamle 450-båndet" heter Nordisk Mobiltelefon og da de kjører på 450 MHz så blir jo også NÅ forkortelsen NMT 450 :lol: selv om de selv kaller produktet sitt for ICE."

Jeg har vært bredbåndkunde i det "nye NMT 450" nettet siden midten av august og vet godt at gammelt NMT 450 utstyr ikke kan brukes i det nye digitale nettet. Dette var imidlertid ALLEREDE påpekt av andre her!

Nordisk Mobiltelefon sier de vil utvide sitt tilbud fra bare bredbånd til fasttelefoni i slutten av 2006 og mobiltelefoni i 2007

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...