romio Startet 29.September.2006 Del på Facebook Startet 29.September.2006 Hei alle sammen! Jeg har en kompis som har en Draco 25 sun cab med en volvo penta v8 bensin. Etter å ha gått prikkfritt i våres(23knop},DATT den plutselig ned og han får ikke båten i plan etter dette. Motoren starter og går fint,men vil ikke plane lengre!!! Det samme skjedde i fjor og da ble forgasseren levert inn til overhaling. Alt av pakkninger ble skiftet ut og spjel etc ,smurt opp.Båten gikk veldig greit etterpå,før de samme problemene dukket opp igjen i våres. Ikke lett å bli klok på dette,men kanskje noen der ute har opplevd liknende ting og har noen tips!! Syntes veldig synd på kompisen min,da han nå blir frakjørt av en Skarpnes 30 Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Rengjøre tanken, bytte bensinfiltre og gjøre ren forgasseren igjen. Er ikke bare oss med diesel som får drit i tanken. I de fleste tilfeller hvor en motor ikke yter det den skal er det mangel på drivstoff som er årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
romio Svart 29.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2006 Takk for gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 4 ports forgasser?? sjekk om de 2 store portene åpner seg. Kan være vakuum styringen som feiler. Mener de skal åpne seg rundt 3000rpm(Sjekk manualen) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Jeg tipper han trenger et nytt bensinfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Hmm.. Planer fint om våren. Planer dårlig om høsten.. Min forrige båt hadde slike symptomer, og det hadde med begoing av drev og under båten å gjøre . Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Larspo Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Lurt som Fjord24 skriver, sjekke om forgasseren åpner seg riktig. I det hele tatt, vær to i båten, en som kjører og en som kikker over forgasseren. Ta av flammedemper slik at du ser rett ned i portene. Alle spjel skal åpne seg på full gass (helt), og det skal komme lik mengde gass-sky fra alle portene (dette kan sees). På den måten får du kontrollert en hel masse. Alt fra bensinfilter, til pumpe, til evt. tettheter og tregheter i forgasseren. At motoren går pent på lavere hastigheter tyder ikke på noe med tenning, eller sylindere. Har mest tro på et forgasser/bensin problem. Sitér dette innlegget Link to post
princess38 Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 Hei på deg jarle det som er problemet til per er at det er samlet seg saltlegeringer i flotørhuset og i dyser. det eneste riktige er og ta opp fogasseren og gjøre den grundig ren dette er også et velkjent problem på snøfresere og gressklippere.Det er viktig og kjøre fogassere tomme for drifstoff når de skal stå stille over lengere tid for og slippe og få vann og saltlegeringer til og angripe et så sårbart system som fogassere bare og si i fra så tar jeg den på en kveldstid på jobben (sverger til diesel) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 30.September.2006 Del på Facebook Svart 30.September.2006 dette er også et velkjent problem på snøfresere og gressklippere Min gressklipper som er 15 år gammel går like fint i dag. Har stått utendørs i 15 år, aldri byttet olje, bare etterfylt bensin når den har spurt om det. At dette er et vanlig problem kan jeg ikke forstå. De tilfellene jeg har hørt om gressklippere, så er det brukeren som har fyllt på diesel el. isteden, og derfor stopper de. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 30.September.2006 Del på Facebook Svart 30.September.2006 De tilfellene jeg har hørt om gressklippere, så er det brukeren som har fyllt på diesel el. isteden, og derfor stopper de. Vi har på jobben service verksted for Stiga og de vanligste feilene er faktisk at folk snur klipperen feil vei når de skal fjerne gress under de slik at luftfilter etc blir fylt med olje Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
romio Svart 30.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2006 Tusen takk til alle dere som har kommet med løsninger på motortrøbbelet. Mange gode tips her som jeg overbringer den uheldige båteier. God helg!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 30.September.2006 Del på Facebook Svart 30.September.2006 Hei på deg jarle det som er problemet til per er at det er samlet seg saltlegeringer i flotørhuset og i dyser. det eneste riktige er og ta opp fogasseren og gjøre den grundig ren dette er også et velkjent problem på snøfresere og gressklippere.Det er viktig og kjøre fogassere tomme for drifstoff når de skal stå stille over lengere tid for og slippe og få vann og saltlegeringer til og angripe et så sårbart system som fogassere bare og si i fra så tar jeg den på en kveldstid på jobben (sverger til diesel) Det kjente problemet saltlegering i forgasser ja... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.