Jump to content

Volvo penta v8 Bensin, får plutselig ikke båten i plan

romio

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg har en kompis som har en Draco 25 sun cab med en volvo penta v8 bensin.

Etter å ha gått prikkfritt i våres(23knop},DATT den plutselig ned og han får ikke båten i plan etter dette.

Motoren starter og går fint,men vil ikke plane lengre!!!

Det samme skjedde i fjor og da ble forgasseren levert inn til overhaling.

Alt av pakkninger ble skiftet ut og spjel etc ,smurt opp.Båten gikk veldig greit etterpå,før de samme problemene dukket opp igjen i våres.

Ikke lett å bli klok på dette,men kanskje noen der ute har opplevd liknende ting og har noen tips!!

Syntes veldig synd på kompisen min,da han nå blir frakjørt av en Skarpnes 30 :headbang:

Lurt som Fjord24 skriver, sjekke om forgasseren åpner seg riktig. I det hele tatt, vær to i båten, en som kjører og en som kikker over forgasseren. Ta av flammedemper slik at du ser rett ned i portene. Alle spjel skal åpne seg på full gass (helt), og det skal komme lik mengde gass-sky fra alle portene (dette kan sees).

På den måten får du kontrollert en hel masse. Alt fra bensinfilter, til pumpe, til evt. tettheter og tregheter i forgasseren. At motoren går pent på lavere hastigheter tyder ikke på noe med tenning, eller sylindere. Har mest tro på et forgasser/bensin problem.

Hei på deg jarle det som er problemet til per er at det er samlet seg saltlegeringer i flotørhuset og i dyser. det eneste riktige er og ta opp fogasseren og gjøre den grundig ren dette er også et velkjent problem på snøfresere og gressklippere.Det er viktig og kjøre fogassere tomme for drifstoff når de skal stå stille over lengere tid for og slippe og få vann og saltlegeringer til og angripe et så sårbart system som fogassere bare og si i fra så tar jeg den på en kveldstid på jobben (sverger til diesel) :flag::cheers:

dette er også et velkjent problem på snøfresere og gressklippere

Min gressklipper som er 15 år gammel går like fint i dag. Har stått utendørs i 15 år, aldri byttet olje, bare etterfylt bensin når den har spurt om det. At dette er et vanlig problem kan jeg ikke forstå. De tilfellene jeg har hørt om gressklippere, så er det brukeren som har fyllt på diesel el. isteden, og derfor stopper de.

De tilfellene jeg har hørt om gressklippere, så er det brukeren som har fyllt på diesel el. isteden, og derfor stopper de.

Vi har på jobben service verksted for Stiga og de vanligste feilene er faktisk at folk snur klipperen feil vei når de skal fjerne gress under de slik at luftfilter etc blir fylt med olje

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hei på deg jarle det som er problemet til per er at det er samlet seg saltlegeringer i flotørhuset og i dyser. det eneste riktige er og ta opp fogasseren og gjøre den grundig ren dette er også et velkjent problem på snøfresere og gressklippere.Det er viktig og kjøre fogassere tomme for drifstoff når de skal stå stille over lengere tid for og slippe og få vann og saltlegeringer til og angripe et så sårbart system som fogassere bare og si i fra så tar jeg den på en kveldstid på jobben (sverger til diesel) :flag::cheers:

Det kjente problemet saltlegering i forgasser ja... :confused:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...