Jump to content

Vinterkonservering Mercury Optimax 115 2005

NoWave

Recommended Posts

Jeg har søkt på forumet og funnet noe om konservering, men ikke særlig mye om Optimax. Kan jeg gjøre det selv? og hva er prosedyren? Har tenkt å lagre båt med motor hjemme på en båhenger, videre ta service på motoren på våren (pga av garanti). Fikk en pris fra Wave båtsenter og de skal ha 2500 kr, det syns jeg er for mye.

Hei dette er vel en firetaktsmotor så den behøver du jo ikke gjøre så mye med kjør igjennom med rent vann bytt olje på undervanshus Bytt også pakninger på skruene her,

bytt olje på motoren vist du ikke tar dette på våren spray masse crc 556 på alt under deksel gjerne en hel boks:-)

det er vel også en smørenippel eller to men det er som regel ikke nødvendig hvert år.

Stort mere en det er behøver du ikke gjøre kansje vaske motoren godt utvendig :smiley:

Hei, takk for raskt svar. Det er en totakter, men det betyr kanskje ikke noe for det du beskriver?

Jo da skal du også bruke konserveringsolje som du sprøyter inn i forgasserne mens motoren går,

man skal helst spraye så mye at motoren stopper men det er ikke så lett vist det er mange forgassere.

skru ut pluggene og spray litt olje ned der og.

Ja, jeg har bruksanvisningen, men jeg skjønner ikke helt det med å ha rensemiddel på bensintanken og dreneingen av drivstoffkammer osv., kan det være nødvendig på en nesten ny motor?

Det er vel ikke rensemiddel, men et stoff som du blander i bensintanken for at dyser i innsprøytingsystemet ikke vil tette seg igjen etter lengre tids vinterlagring. Dette skal blandes i prosent etter hvor mye bensin du har på tanken. Har ikke bruksanvisning for hånden akkurat nå.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...