Brutus Startet 30.September.2006 Link til dette innlegget Startet 30.September.2006 Holder på å diskutere et lite prosjekt her. Går det å tilpasse drev til en 212hk Mermaid (6L) som er originalutstyrt med gear (Newage 402). I så fall, hvilken drevtype kan man tenke på. Studerte Konrad siden det kan brukes med gear. Men det spørs hvilken utveksling. Eventuelt fjerne gearet og tilpasse mot f.eks Bravo. Kan det la seg gjøre? Men nå har Mercruiser gjemt moment-spesifikasjonene på drevene sine veldig godt. Alt er bare oppgitt i hk der i gården. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Jeg monterte diodelys fra Hella Marine i min båt. Riktignok langs dørken på uteplassen. Disse lysene fra Hella Marine tåler saltvann. Det følger med pakning så jeg ser ikke noe problem med å montere disse over vannlinjen. For å være sikker kan du bruke litt Sikaflex i tillegg. Hella diodelys Bravo 2 og 3 tåler den motoren der Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Brutus Svart 30.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Jo, tror nok de skulle holde. Men når det gjelder Bravo, så er det snart ørten utgaver Bravo 1,2 og 3 i versjonene: Uten suffiks og X, X Diesel og XR. Eller grei, god , bedre og best. Og med tilsvarende prisklasser. Men passer Bravo-drev på Mermaid..? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 (redigert) Fårstår ikke hvorfor drevet må passe på motor?? Du trenger en coupler thats it. Det er og fint med svinghjulshus da slik at ein kan feste start motoren. Akslingen fra drevet går inn i Coupleren og den er igjen festet på svinghjulet. Enkelt.. Jepp Her er bilde av den eg bruker Redigert 30.September.2006 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
870 Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Jeg hadde en Viking 28, med Ford Sabre 6 liter 212 hk + gir og Stern Power 103 drev dette fungerte meget bra, du kan og bruke 113 drev og 1000 drevet. Husk det er flere utvekslinger på drevene. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 30.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Så pass enkelt ja... Prosjektet er faktisk en Viking 28, det er ikke innkjøpt enda. Båten krever nok en del jobb. Har skade + at det sitter noen slitne VP bensinmaskiner i den. Da blir det å bolke igjen to drevhull, for å lage et nytt for singel-instalasjon. Men foreløpig sitter jeg og den eventuelle kjøperen og prosjekterer/justerer litt. Kanskje blir det vinterprosjekt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.