Jump to content

Drev på Ford Mermaid

Brutus

Recommended Posts

Holder på å diskutere et lite prosjekt her. Går det å tilpasse drev til en 212hk Mermaid (6L) som er originalutstyrt med gear (Newage 402). I så fall, hvilken drevtype kan man tenke på. Studerte Konrad siden det kan brukes med gear. Men det spørs hvilken utveksling.

Eventuelt fjerne gearet og tilpasse mot f.eks Bravo. Kan det la seg gjøre?

Men nå har Mercruiser gjemt moment-spesifikasjonene på drevene sine veldig godt. Alt er bare oppgitt i hk der i gården.

Jeg monterte diodelys fra Hella Marine i min båt. Riktignok langs dørken på uteplassen. Disse lysene fra Hella Marine tåler saltvann. Det følger med pakning så jeg ser ikke noe problem med å montere disse over vannlinjen. For å være sikker kan du bruke litt Sikaflex i tillegg.

Hella diodelys

Bravo 2 og 3 tåler den motoren der

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Fårstår ikke hvorfor drevet må passe på motor?? Du trenger en coupler thats it. Det er og fint med svinghjulshus da slik at ein kan feste start motoren.

Akslingen fra drevet går inn i Coupleren og den er igjen festet på svinghjulet. Enkelt.. Jepp

Her er bilde av den eg bruker

cupler.jpg

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Så pass enkelt ja... :smiley:

Prosjektet er faktisk en Viking 28, det er ikke innkjøpt enda. Båten krever nok en del jobb. Har skade + at det sitter noen slitne VP bensinmaskiner i den. Da blir det å bolke igjen to drevhull, for å lage et nytt for singel-instalasjon. Men foreløpig sitter jeg og den eventuelle kjøperen og prosjekterer/justerer litt. Kanskje blir det vinterprosjekt?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...