Jump to content

tips til fersk båtkjøper

jeo

Recommended Posts

hallo alle sammen :flag: er ny her så dette er mitt første av sikkert mange fremtidige spørsmål...er på utkikk etter en familie båt til fem personer 2 voksne 2barn på 3 år og et på seks... lurer litt på en biam 800 er der noen andre som folket her mener er bra til mitt bruk ...pris ikke over 250

Hei, har selv hatt en Biam 800, og det var en kjempebåt på alle områder. dog skal dere være veldig gode venner om dere er 5. Dere ligger godt 2 forut, så er det en tverrkøye i akterkant av køya forut samt en stikkøye. Med små barn går det sikkert bra, men fordrer at dere er litt organiserte mht hva dere tar med dere (ikke mye skapplass, men godt med stueplass)

Det er stor og god uteplass, og mye båt på relativt få fot for å si det slik.

Det er mange varianter av båten, ettersom hva folk har gjort med den opp gjennom, altså er mulighetene mange for å tilpasse båten til dine behov.

Se ellers denne linken

http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/c1...5a?OpenDocument

lykke til

Redigert av shipohoi (see edit history)

takker for tilbakemeldinger her..syntes biamen er fin å se på men der er mange med hardtop.noe jeg syntes er forferdelig stykt...man er vel på sjøen for å få litt sol og fint vær ikke sitte under tak hele tiden.....lurer litt på solux 24ac også men tror uteplassen blir litt liten der kansje?? i biamen tenkte jeg tvillingene på 2.5 år kunne ligge i stikk cabinen kansje hvis ikke den er for smal..men er som sagt første gangs båt kjøper så her er gode råd hjertelig velkomne..er litt opptat av utseende og,så kragerø er ikke aktuelle båter for eks..farten betyr ikke så mye men 10 12 knop hadde vel vært fint..

Hei.

jeg kjøpte en Nidelv 24 81-modell i sommer og er veldig fornøyd! har vørt på tur med 2 voksne og 3 barn på 4, 6 og 7 år og det gikk helt fint ifht soving. Køyene i forkabinen er veldig praktiske og under disse er det god plass til 2 viksne og ett barn. Disse båtene får du for rundt 100-120 000 for et bra eksemplar og uteplassen er også bra, så lenge du kjøper den nyere modellen med buesofa. God plass til 5 rundt bordet ute der. Men den får du nok ikke opp i 14 knop.....men har du det travelt da? ;-)

mvh Terje Plenen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...