Anabelle Startet 30.September.2006 Link til dette innlegget Startet 30.September.2006 Jeg er på nippet til å anskaffe et presseningstativ, men er litt i tvil om hva jeg skal velge. Ser at Ilas reklamerer med å ha utviklet et nytt stativ. Noen som har erfaringer? Ser også at OPI fås til omtrent samme pris, kr 3200,- for 9 meters stativ. Andre forslag? (NB. ja jeg har lest tidligere tråder her...) Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Oslo Maritime Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Vi vurderte å begynne å ta inn OPI, men droppet det da inntrykket var at ILAS-stativene var de som ga mest for pengene. Jeg tror nok at begge stativene fungerer fint, men for å konkurere best mulig var det viktig for oss å ta inn kvalitetsprodukter til lavest mulig pris, og valgte da ILAS, som vi forøvrig forsøker å hele tiden være rimligst på. Mulig jeg husker feil, men kan det stemme at OPI sine stativer er i stål? Ellers så er som sagt begge stativene av god kvalitet. Kan kanskje være greit å sjekke ut hvor mye plass stativene tar når de er stuet ned. Noen leverer rør som er vanvittig lange og vanskelige å ta med seg ned på brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 (redigert) Jeg kjøpte OPI her i høst, og er veldig fornøyd. Enkelt å sette opp, lav vekt, og pakket sammen er det ikke noe særlig lengre enn 1 1/2 meter. Hadde noe svære aluminiumsdrør før, men de holdt ikke i sterk vind! Redigert 1.Oktober.2006 av Nøtterøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ole-2 Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Jeg har hatt OPI i ca 10år, (PS det er i aluminium), godt fornøyd... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Jeg har hatt OPI i 2 sesonger, godt fornøyd... enkelt og lett å arbeide med, putt rørene i hverandre og vri og de låses i sammen enkelt og greit Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
bliss X Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Har hatt OPI i 5 - 6 sesonger, men er ikke helt fornøyd med disse låsemekanismene. Hvert år er det noen av dem som går i stykker Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 ...Andre forslag? Hei, selv har jeg brukt stativet fra Malfix i mange, mange år. Kjøpte også derfra til båt #2 i fjor. Litt avhengig av båttype (les: hvor mange "mellom-støtter" du trenger), så tror jeg du kan lande på rundt 2.300 kroner for din størrelse, litt pluss/minus. Jeg er godt fornøyd, men innrømmer at jeg ikke har erfaring fra andre merker. Merk at Malfix bruker firkantrør, så polstring av mønestang er nødvendig for å unngå slitasje-hull. Til dette brukes typisk rørisolasjon. Dette er såvidt jeg vet ikke med i prisene, men strengt tatt anbefales vel slik polstring også på stativer med runde rør. Ronald. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.