Victora III Startet 1.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 1.Oktober.2006 Sjekket i dag med min forsikringsmegler, Norwegian Brooker, om drevet ville være forsikret om jeg lot det stå på gjennom vinteropplag. Og - joda. Forsikret både mot tyveri og ev. skader. Må si jeg ble en smule overrasket over dette da jeg har et inntrykk av at de fleste selskaper har et unntak på dette området. Nå tar jeg nok likevel av drevet for inspeksjon, men synes det var interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 1.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 Gjelder i IF som jeg har også, og mange/ de fleste andre selskaper også. Forutsetningen er at drevet er fastmontert, i betydningen skrudd fast i følge IF. Når det er sagt har jeg hørt at det ikke er like lett å få ut pengene, dersom det blir stjålet, men etterhvert så ordner det seg. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Hydrox Svart 1.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 Vi kan jo tenke litt rasjonellt. Når stjeles et drev fra båtene våre..?? Vil tippe det skjer ca i tiden vårklargjøring, rett og slett fordi båtfolkets svarte får også holder på med vårklargjøring. Er kjipt å gå glipp av første halvdel av båtsesongen mens du venter på oppgjør i fra forsikringen. Har selv lest dette med at drev dekkes hvis det er fastmontert på båten under opplag. Jeg har min forsikring i Gjensidige, men jeg tar ikke sjangsen. Demonterer drevet og tar det med hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 2.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2006 ....helt enig. Ta med drevet hjem. Om man skulle være uheldig å miste drevet, selv om det er forsikret, så spiller vel egenandelen inn samt også aldersfradrag. Dvs at om drevet koster nytt 50.000,- så trekkes mulig 10 % av pr år. Er drevet da 5 år så får man 25.000,- minus en mulig egenandel på 6.000,-. Du sitter igjen med kr. 19.000,- pluss masse bryderi og forsinkelser. Dette er mulig litt i ytterkantene av et avspist oppgjør men minner de herrer om at det stadig forsvinner drev. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Ludde Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Helt enig i at drevet bør tas av, og lagres et annet sted. Har alltid gjort dette med mitt drev, og dessuten skal jo olje og sink byttes, belg kanskje og jeg har i tillegg vakuum- og trykk testet drevet før det ble satt på igjen. Jeg har vært heldig som har hatt en kontakt som kan gjøre dette samt lagre inne hele vinteren for en rimelig penge. Vel verdt pengene, da bare jobben med å ta av og sette på er nok til at ryggen tar kvelden. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Laguna Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Hei Etter hendelse i år når jeg tok opp båten, vil jeg anbefale alle å demontere drevet når båten står på land (ubevoktet opplagsplass). Tok opp båten ca. kl. 1700, vasket den osv. reiste hjem ca 2100. Kom til båtplassen neste morgen og oppdaget til min undring at hekken stod i nedre stilling. Det viste seg da at i løpet av natten har noen prøvd å stjele drevet. Alle splinter/ pinbolter var fjernet, men Torx skruer var ikke løsnet på. Muligens har de manglet verktøy, ellet blitt avbrutt av noe annet. Tyvene hadde ikke ødelagt noe, så det eneste jeg må ordne er nye splinter. Sitér dette innlegget Link to post
Morty Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Sjekket i dag med min forsikringsmegler, Norwegian Brooker, om drevet ville være forsikret om jeg lot det stå på gjennom vinteropplag. Og - joda. Forsikret både mot tyveri og ev. skader. Må si jeg ble en smule overrasket over dette da jeg har et inntrykk av at de fleste selskaper har et unntak på dette området. Nå tar jeg nok likevel av drevet for inspeksjon, men synes det var interessant. Dette sjekket jeg også, med mitt forsikringsselskap som også er Norw. Broker. Ingen krav om at drevet skulle demonteres. Tenkte i begynnelsen at da lar jeg det like godt sitte på, men har etterhvert kommet til at jeg gjør som de fleste andre: Demonterer og lagrer innendørs. Egenadelen er høy og det oppstår uansett en masse bryderi om drevet skulle "forsvinne". Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
Victora III Svart 3.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 HeKom til båtplassen neste morgen og oppdaget til min undring at hekken stod i nedre stilling. Det viste seg da at i løpet av natten har noen prøvd å stjele drevet. Alle splinter/ pinbolter var fjernet, men Torx skruer var ikke løsnet på. Dette var jo virkelig en tankevekker. Det betyr jo at vi må se å få av drevet fortere en svint når vi får båten på land! Tenkte i begynnelsen at da lar jeg det like godt sitte på, men har etterhvert kommet til at jeg gjør som de fleste andre: Demonterer og lagrer innendørs.Egenadelen er høy og det oppstår uansett en masse bryderi om drevet skulle "forsvinne". Helt enig. Så lenge belger skal kontroleres er det jo ikke all verdens jobb å demontere. Og uansett mindre styr en om det skulle bli stjålet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.