Jump to content

Bayliner tar inn sjøvann

Tampen

Recommended Posts

Tørk båten knusk tørr innvendig med filler, la den lekke litt til og følg renningene. Tyngdeloven gjelder i en båt også.

PS..!!!!!! Finner du en gjennomføring i skroget som det pippler i fra IKKE RØR DEN..!!!!! Sett båten på land før du tafser på slike...

Regnvann eller sjøvann..??? Smak på det...

Jeg hadde også en Bayliner som tok inn sjøvann under kjøring. Dette var en 88 mod. 2455. Her var det flere årsaker. Jeg hadde elektrisk lensepumpe under motor. Uttaket til denne er festet forholsvis lavt på akterspeilet, bare ca 10 cm. over vannflaten. Hver gang jeg fikk bølger inn bakfra eller jeg tok båten ned fra plan kom det vann inn gjennom denne pumpa. Jeg laget bare en krøll på denne slangen sånn at den fungerte som en vannlås.

Min badeplattform var skrudd fast i akterspeilet med gjennomgående bolter. Gjennom disse boltene kom det sjøvann inn ved gange. Jeg tok ut alle boltene og brukte sikaflex når jeg satte disse inn igjen.

Ellers er eldre baylinere kjent for å ta inn noe vann her og der. Jeg måtte gå over hele fenderlista med ett tynt lag med silikon mellom lista og skroget.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...