Tampen Startet 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2006 Har noen tips om hvordan man kan stoppe inntregning av vann i båt . Det kommer muligens fra lister osv. Har noen i forumet erfaring med dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Dette kan være modellavhengig, legg modellen til i tittelen. Ellers er vinduer og skrogsammenføyning bak fenderlisten typiske lekkeasjepunkter. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Stusser litt at det er sjøvann (ifølge tittelen) som skal komme inn gjennom lister. Uansett: her er endel tidligere tråder rundt lekkasjer i skrog, dekk og overbygg. Se etter de som er merket med "-->" Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Overså "sjøvann", men det er slett ikke uvanlig at sjøvann kommer inn disse veiene. Fenderlisten kan virke som en takrenne og føre til store lekkasjer. Men siden det er sjøvann er det selvsagt intr å vite om vannet kommer inn under fart og/eller stilleligge. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Tørk båten knusk tørr innvendig med filler, la den lekke litt til og følg renningene. Tyngdeloven gjelder i en båt også. PS..!!!!!! Finner du en gjennomføring i skroget som det pippler i fra IKKE RØR DEN..!!!!! Sett båten på land før du tafser på slike... Regnvann eller sjøvann..??? Smak på det... Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 2.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2006 Jeg hadde også en Bayliner som tok inn sjøvann under kjøring. Dette var en 88 mod. 2455. Her var det flere årsaker. Jeg hadde elektrisk lensepumpe under motor. Uttaket til denne er festet forholsvis lavt på akterspeilet, bare ca 10 cm. over vannflaten. Hver gang jeg fikk bølger inn bakfra eller jeg tok båten ned fra plan kom det vann inn gjennom denne pumpa. Jeg laget bare en krøll på denne slangen sånn at den fungerte som en vannlås. Min badeplattform var skrudd fast i akterspeilet med gjennomgående bolter. Gjennom disse boltene kom det sjøvann inn ved gange. Jeg tok ut alle boltene og brukte sikaflex når jeg satte disse inn igjen. Ellers er eldre baylinere kjent for å ta inn noe vann her og der. Jeg måtte gå over hele fenderlista med ett tynt lag med silikon mellom lista og skroget. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.