GP - Rune Startet 1.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 1.Oktober.2006 Har bestilt ny båt for neste sesong. Forhandleren har solgt min forrige båt i kommisjon, denne er noe dyrere en den nye. Jeg fikk til et "gunstig" kjøp da forhandleren vil bruke den nye båten min i utstilling i vinter. Jeg vil gjerne at forhandleren rigger båten min med avtalt utstyr etc. iht. til kontrakt hvis de skal ha kontraktssummen med det samme. Vil ikke betale for en vare før den er levert! Er jeg vanskelig? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 Nei, slik jeg har forstått det er det vanlige en sum penger ved kontraktsinngåelse, og resten ved leveranse. Betaler du alt nå, står du bokstavelig talt med lua i handa hvis alt ikke er på plass når du skal hente båten...Rart med selgere; har de først fått pengene, har de allverdens tid til å få rettet mangler... Hva med eventuelle skader og møkk påført av glanelyste under utstillingen? Skriv så mye som overhode mulig i en kontrakt.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Avsluttet2 Svart 1.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 Ingen ting forundrer meg ved båtsalg lenger. I flere år har det vært slik at selger har stilt betingelsene og kjøper har vært presset til å godta dem. Om kjøper ikke ville godta ble han nærmest sparket ut døren for kjøpere var det nok av. Selvfølgelig er du ikke vanskelig, i alle andre verdner en båtverden hadde dette vært en selvfølge. Stå på og ikke gi deg! Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 1.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 Det er slik at jeg får overlevert båten når den kommer i utstillingen, får HIN-nummer og motornummer og forsikrer den. Men jeg mener at ved full innbetaling av kjøpesum skal båten ha det utstyret som er spesifisert i kontrakten. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 Hvis jeg forstår deg riktig så har du kjøpt en ny, helt ny, båt fra en forhandler og denne skal stå som utstilling (demobåt?) hos forhandleren i vinter. Tror det er viktig at du offisielt, og de facto, tar levering av båten og deretter lar forhandler låne båten i vinter og har denne som utstilling. Dette av hensyn til ditt vern hvis forhandler skulle gå konkurs i løpet av vinteren. Hvis dette ikke gjøres riktig kan du risikere at båten går inn som et aktiva i konkursboet og da vil du stå uten båt og uten penger! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
rago63 Svart 1.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 - Da er jo saken klar, du får en kontrakt og en kvittering når båten kommer i utstilling? Du eier den, forsikrer den og forhandler låner den? - Da skal utstyret være på plass. Del opp kontrakten og betal for båt, og betal den andre delen når utstyr er på plass..... Ta gjerne og registrer den også.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.