Jump to content

Noen som kjenner til Kongsberg Båtforening?

Anabelle

Recommended Posts

Hei

Er også fra Kongsberg men aldri hørt om noen båtforening i traktene rundt her.

Vet at Kongsberg er prioritert kommune hos en av båtforeningene på Telemarkskysten men det kan vel neppe kalles en båtforening av den grunn... :)

Er litt spent på hvor du har båten din liggende sommertid og evt transport til og fra vår og høst, kostnader og hvem du bruker til å frakte skipet!?

Jeg bor jo også i KBG, men det eneste jeg har hørt om er (på spøk) Kongsberg hagebåtlag, eller Kongsberg hagebåtforening.

Og jeg skjønner jo hvorfor det er så mange hagebåter her. Jeg prøvde å få tatt meg en båttur på Eikeren, men det kunne jeg bare glemme. Ikke mulig å finne et eneste sted å sjøsette.

Så, da blei det større båt og medlemskap i en båtforening i Bærum isteden.

mvh

HC

Jeg traff et hyggelig ektepar i sommer med en finsk tett båt med et klistremerke på et av vinduene som det sto Kongsberg båt et eller annet.

Jeg ble nyskjerrig og spurt og de bekreftet at de var medlem av denne foreningen, men jeg har ikke konkrete opplysninger om foreningen.

Joda, vi har båtforening på Kongsberg. Den er faktisk ganske oppegående. Vi er pr. dato ca 50 medlemmer. De aller fleste har nok båten i Tønsberg området.

Hver forsommer arrangerer vi båttreff på Taterholmen i Vrengen Sundet. På høsten, før opptak, har vi gjerne hatt et treff på Hotell Havna i Røssesundet.

Vinterstid gjennomfører vi forskjellige maritime kurs. Sist vinter hadde vi Båtfører kurs med tilhørende eksamen. Året før kjørte vi et VHF kurs med tilhørende eksamen. I tillegg har vi hatt forskjellige typer navigasjonskurs,- bruk av GPS/kartplotter og orientering av motorkonservering og generelt vedlikehold.

Kontakt meg på 92828410 så skal jeg formidle informasjon.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...