Jump to content

220 til 110 volt i båt

Birchwood 320

Recommended Posts

Når du nevner 110 og 220 Volt, så går jeg nesten ut fra at det er vekselstrøm du mener?

Da er det vel neppe en omformer du er på jakt etter, men bare en ganske alminnelig kjedelig transformator.

Dette er noe som du kan få kjøpt gjennom ethvert vikleverksted eller lignende, men du kan sikkert spare en god del kronasje ved å forsøke deg på bruktmarkedet.

Disse transformatorene finnes i hopetall etter som det er akkurat de spenningene som ble benyttet for "amerikansk" utstyr som skulle brukes på "norsk" spenning  -  så du finner sikkert noe passende i områder med mange norskamerikanere.

Lykke til,

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jeg stilte dette spörsmålet til "Paul fra Ladac" for et par år siden.  Mener han nevnte Elfo/Elko eller noe sånt.  Du kan jo ringe ham på Ladac hvis ingen andre gode forslag kommer.  Jeg har litt erfaring med å bruke 220V/50Hz utstyr på 110V/60 Hz.  Det aller meste fungerte helt greit untatt stövsugeren som overopphetet.  Men den sugde sabla godt.

Kåre

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...