Birchwood 320 Startet 14.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2003 Noen som vet hvor en skikkelig omformer fra 110 volt til 110 volt for båtbruk kan kjøpes. Trenger å vere litt stor- Min. 2000 watt Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Poseidon Svart 14.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2003 Når du nevner 110 og 220 Volt, så går jeg nesten ut fra at det er vekselstrøm du mener? Da er det vel neppe en omformer du er på jakt etter, men bare en ganske alminnelig kjedelig transformator. Dette er noe som du kan få kjøpt gjennom ethvert vikleverksted eller lignende, men du kan sikkert spare en god del kronasje ved å forsøke deg på bruktmarkedet. Disse transformatorene finnes i hopetall etter som det er akkurat de spenningene som ble benyttet for "amerikansk" utstyr som skulle brukes på "norsk" spenning - så du finner sikkert noe passende i områder med mange norskamerikanere. Lykke til, mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Kare_L Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Jeg stilte dette spörsmålet til "Paul fra Ladac" for et par år siden. Mener han nevnte Elfo/Elko eller noe sånt. Du kan jo ringe ham på Ladac hvis ingen andre gode forslag kommer. Jeg har litt erfaring med å bruke 220V/50Hz utstyr på 110V/60 Hz. Det aller meste fungerte helt greit untatt stövsugeren som overopphetet. Men den sugde sabla godt. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Hei, Noratel i Hokksund er produsent. Elfa i Oslo er leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Abel marine fører en omformer/trafo som takler ca 3 kW. tlf: 72 52 94 10, Ha i tankene at når du skal bruke slikt utstyr i båt, bør det være IP- ett eller annet, dette kan sikkert en trikker svare på Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Hei, IP-graden er nok avhengig av hvor i/på båten den skal monteres. På en kalesjebåt vil jeg tippe at hele båten er å betrakte som dekk/kjølsvin. Har ikke dette i hodet, men dette bør være omentrent riktig: IP-56 på dekk opg i kjølsvin IP-44 i maskinrom IP-22 på bru Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 15.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Tusen takk for alle svar.. Var til stor hjelp.. Har sjekket Abel Marine og dei leverer dette produktet.. Hilsen John Inge Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.