jo_no Startet 2.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2006 Som topic sier dreier det seg om lukt Har lest her på forumet at ved lukt byttes slanger - særlig hvis de er av typen armert plast. Har også snakket med et par kolleger som har god erfaring med nettopp å gjøre dette. Spørsmålet mitt er: Septiktanken jeg har er av plast den også. Produsert av Dyno Cipax as. Hva kan forventes av levealder på en slik tank? Må denne også byttes for å få bukt med problemet? Etter spec har tanken et volum på ca. 100 liter, og den er 19 år gammel. Takknemlig for tips... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2006 Må denne også byttes for å få bukt med problemet? I verste fall, ja... Plasttanker har det noen ganger med å lukte. Kommer an på materialet og produksjonsmetoden etter hva jeg har forstått. Men prøv med nye slanger først, samt doble slangeklemmer alle steder. Like godt å begynne med det billigste først! Da jeg installerte septiktank i båten nå i vår, valgte jeg syrefast ståltank for å unngå dette med lukt fra plasttank. Men ulempen med dette er jo at den vil tæres, har sett oppgitt at en slik syrefast tank har en levetid på 7-8 år som septiktank. Så idealløsningen ser ikke ut til å finnes desverre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Svein H Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Dersom tanken er laget i Syrefast "316" tror jeg nok den vil holde vesentlig lenger enn 7-8 år ! Mange tanker ble laget i galvanisert stål tidligere (308 het det kanskje) de holdt nok ikke så mye lenger enn det du anntyder. Sitér dette innlegget Svein H Link to post
eruts Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Hei - Rostfritt stål är bara rostfritt i luft (O) I vatten är det INTE rostfritt. Urin är mycket korrosivt – se på en pissränna på en pissoar – Det som går åt först i en rostfri tank är svetsarna från insidan. Plast håller faktiskt mycket bättre mot urin (Septiktank) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.